Rikky Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 har flasha biosen 3 ganger, det hjelper ikke!Hvis du har klokket for mye nytter det ikke å flashe biosen. Du må resette CMOS, det gjør du med en jumper på hovedkortet. Se i manualen. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 ok, jeg fant det og det stod hvor det var etc men ikke om du skulle slå på pcn før du setter CMOSen tilbake til pin 1-2. da er mitt spm, skal jeg slå på pcn når jeg har flyttet "brikken" fra 1-2 til 2-3 eller skal jeg gjøre alt uten å slå på pcn ? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 øk FSB til 160mhz(fra 133mhz), dette gikk på et Epox 4PEA+ med samme cpu. cpu'en funka bra på 3ghz!( 160 x 18 ) men der var det Corsair XMS3500 256mb CAS2 Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Der problemet mitt ligger sikkert, jeg har twinmos ram men jeg fikk til det med CMOS! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Twinmos er ikke dårlig. Hvis det er minnet som hindrer deg i å klokke, kan du prøve å justere opp spenningen. Selv kjører jeg på 2.85V på RAM'en. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 ok, jeg fant det og det stod hvor det var etc men ikke om du skulle slå på pcn før du setter CMOSen tilbake til pin 1-2. da er mitt spm, skal jeg slå på pcn når jeg har flyttet "brikken" fra 1-2 til 2-3 eller skal jeg gjøre alt uten å slå på pcn ? for all del du må ha avslått pc en når du resetter bios, flytt fra 1-2 til 2-3 jumperen og la den stå slik i et par min. deretter flytter du den tilbake og slår på pc`n igjen. noen ganger må man også ta ut batteriet av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 ok, jeg prøver å sette opp Vcore på ramen nå ! takk for alle som hjelper ! Setter stor pris på det Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Nå bøgger floppyen seg !!! begynte å le, det kommer nye feil hele tiden ! Dette er jo nesten gøy pga det er så lærerikt floppyen lager arbeidslyd 2 ganger så virker det som om pcn restarter og det samme skjer om og om igjen! Hva tyder dette på ? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har klokket min 2,4 til 2,88 stabilt, og varmen er på 50 - 55 grader, med en kab. vifte. Prøvde å kjøre den på 167*18, men kom ikke inn i Windows... Bør jeg øke volten? Nå står den på 1,5 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 for all del du må ha avslått pc en når du resetter bios, flytt fra 1-2 til 2-3 jumperen og la den stå slik i et par min. Det holder med et par sekunder. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 jeg har STORE problemer med å få maskinen i gang ! Når jeg slår maskinen på begynner FLOPPYEN og lage arbeidslyder! Slik skjer 2 ganger på ca 5-7 sek så restartere maskinen seg og jeg klarer ikke hjøre noe! Har prøvd å koble fra floppyen men da piper maskinen en 5-7 gager før den restarter. På lysene bak står det "Testing base and Extended memory - testing base memory from 240k to 640k and extended memory above 1mb using various paters" Hva tyder dette på !? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har klokket min 2,4 til 2,88 stabilt, og varmen er på 50 - 55 grader, med en kab. vifte. Prøvde å kjøre den på 167*18, men kom ikke inn i Windows... Bør jeg øke volten? Nå står den på 1,5 Det HK'et jeg er kjent med(Epox 4PEA+) støtter max 1,8 v, men det er visst ikke helt trygt over 1,7 v. mitt forslag er at du øker volten sakte men sikkert, for å få 167*18 til å funke må du nok gjøre det..... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg har STORE problemer med å få maskinen i gang ! Når jeg slår maskinen på begynner FLOPPYEN og lage arbeidslyder! Slik skjer 2 ganger på ca 5-7 sek så restartere maskinen seg og jeg klarer ikke hjøre noe! Har prøvd å koble fra floppyen men da piper maskinen en 5-7 gager før den restarter. På lysene bak står det "Testing base and Extended memory - testing base memory from 240k to 640k and extended memory above 1mb using various paters" Hva tyder dette på !? bare lurer: i BIOS, har du floppy som 1.boot device? Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 jeg har STORE problemer med å få maskinen i gang ! Når jeg slår maskinen på begynner FLOPPYEN og lage arbeidslyder! Slik skjer 2 ganger på ca 5-7 sek så restartere maskinen seg og jeg klarer ikke hjøre noe! Har prøvd å koble fra floppyen men da piper maskinen en 5-7 gager før den restarter. På lysene bak står det "Testing base and Extended memory - testing base memory from 240k to 640k and extended memory above 1mb using various paters" Hva tyder dette på !? Har problemer enda Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Nå har jeg prøvd med 2 floppyer og begge lager lyder! Jeg tok å frakoblet floppyen og prøvde å starte uten floppy. Da fikk jeg 6 pipelyder fra speaker og etter det rebootet maskinen seg. Dette vil jeg tro skjedde etter jeg "Flashet" bios med CMOS. Jeg vet ikke men etter jeg "flashet" bios med CMOS har den begynt å pipe! Dette er ikke naturlig etter min mening og lurer på hva som kan ha gått feil!? Hva kan de "pipelydene" fortelle ? lysene bakpå pcn forteller følgende: "Testing base and Extended memory - testing base memory from 240k to 640k and extended memory above 1mb using various paters" Takk !! Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Sikker på at PCI frekvensen er låst på 33? Ikke skru opp volten på RAM'n enda hvis den kjører 1:1 med FSB'n din. La den stå på AUTO siden den spenninga den får er beregnet på 166 mhz. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Sikker på at PCI frekvensen er låst på 33? Jeg er ikke 100% sikker men ganske! Ikke skru opp volten på RAM'n enda hvis den kjører 1:1 med FSB'n din. La den stå på AUTO siden den spenninga den får er beregnet på 166 mhz. ikke så lett å gjøre det nå når pcn ikke starter! Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 HVORDAN KAN DU KJØRE minne på 200 når du har FSB på 150x18=2700. Da KJØRER MINNE PÅ (150/4) * 5 = ikke 200!! ???? ps: sjekk hvor høyt volt'n FAKTISK er før du begynner å stille den opp, hos meg står den på 1,45 som default, +5% gir 1,5v som jeg kjører på nå, se resten av klokkingen i signaturen min du burde oppnå ca akkurat det samme får også klokket til 2880 stabilt ved 1,65v men dette blir svinevarmt! totalt uaktuelt å bruke maskinen som varmeovn ps: etterhvert som du klokker, kjør 3dmark2001 eller tilsvarende intensive 3dspill/applikasjoner så du får sett om maskinen er stabil eller ei. har samme minnebrikke som deg, den har en max på ca 205 mhz med cl2,5-3-3-7 og 2,7 volt tipper du kan oppnå akkurat det samme Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 ok, der røk rammen : fitte, punge ut med mye penger : Bør jeg kjøpe 512 twinmos eller noe annet nytt som jeg helst bør kjøpe ? hk: http://flexi-data.no/visdb.exe?action=69&a...up=113860&name= Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 ok, der røk rammen : forlystelsessenter, punge ut med mye penger : Bør jeg kjøpe 512 twinmos eller noe annet nytt som jeg helst bør kjøpe ? hk: http://flexi-data.no/visdb.exe?action=69&a...up=113860&name= Twinmos duger ja. Men SiS ? Esj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå