Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Fribbern - Ford Focus 00 - Gubbebil 2

Fribbern

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det skjer ikke så mye med focusen for tiden.

Men fant meg en annen liten hobby.

Kjøpt meg Fiesta :p

Jeg fikk bilen for 3000 kr, men motoren har tatt kvelden.

Ser et bilde her hvor det er et lite hull som ikke skal være der :p

29112007464.jpg

Så kjøpte jeg en mottor for 4000,- og skal sette dette sammen, så får jeg meg en billig konebil.

Dette er første gang i hele mitt liv at jeg bytter en motor, så jeg er veldig spent på dette.

Fikk den ut i kveld, og satt det meste over på den nye motoren, så siden jeg har fri i morgen så skal jeg prøve og sette den inn igjenn, men regner ikke med at jeg får startet den enda.

29112007462.jpg

29112007461.jpg

Lenke til kommentar
Ser jo bra ut det. Kan bli en billig og grei bil det. Så sant den starter og alt er fint etterpå.

Ja, det gjennstår og se, for jeg har egentlig ikke peiling på dette.

Men det verste som kan skje er at det ikke går, så selger jeg alt i deler, har tapt litt penger men er mange erfaringer rikere :p

Lenke til kommentar
Ser jo bra ut det. Kan bli en billig og grei bil det. Så sant den starter og alt er fint etterpå.

Ja, det gjennstår og se, for jeg har egentlig ikke peiling på dette.

Men det verste som kan skje er at det ikke går, så selger jeg alt i deler, har tapt litt penger men er mange erfaringer rikere :p

Men et spørsmål. Er follo autoco i Ski du står å skrur på? Ser sånn ut i alle fall.

Lenke til kommentar
Da gjetta jeg riktig. Jobber ved Follo bil, mercedes og peugeot rett bortenfor deg da.

Er du Lærling eller noe slikt der?

Nei, er ikke lærling.

Jeg er ingen ting, eller hjelpe arbeider eller noe heter det vel.

Var så dum i mine yngre dager at jeg tok allmenfag i steden for mekken. Angrer nå. så har jeg ikke krav på flere år med skole og kommer ikke inn på skole igjenn.

Så fant jeg at de søke folk til teknisk klargjøring på nybil på follo autoco, så jeg søkte og fikk jobb.

Jeg jobber da i det minste med noe jeg liker og har lyst til og drive videre med. Skal prøve og ta fagbrevet etter hvert, men må få litt mere "kjøtt" på beda først.

Så det jeg gjør nå er og betale for min egen lærdom :)

Lenke til kommentar
Han skrev vel at den skulle brukes som konebil over, så vil tro han skal beholde den. Er forøvrig spent på hva som skjer med Focusen jeg :)

Ser jeg har glemt en oppdatering på Focusen:

Jeg monterte tåkelys :)

Først er det opp på bukken, da er det litt lettere og jobbe :)

DSC_0044.jpg

Så ser dere, dette er på baksiden av fangeren, ledninger ligger klart til og bare monteres.

DSC_0045.jpg

Da var det av med grillen, ser pen ut uten, :hammer

DSC_0046.jpg

DSC_0047.jpg

Jeg hadde en donor fanger som jeg fikk tåkelysene fra:

18102007390.jpg

Og jeg måtte ta de hvite festene dere ser der og flytte over:

18102007391.jpg

Så satte jeg i tåkelysene, det er bare festet med en klips på innsiden, ingen skruer eller noe:

18102007392.jpg

Når dem var inne, så ser jeg at huff, det er jo en stor gleppe mellom fanger og lyktene, men det er vist slik det er orginalt. det vil jeg ikke ha noe av. Så jeg brukte MYE tid på og skjære ut i grillen, så jeg fikk en "ramme" rundt lyktene.

18102007394.jpg

Når alt dette var over så var det inn i vaskehallen for en innv og utvendig vask, og litt polering:

18102007396.jpg

Jeg synes tåkelyktene løften fronten veldig.

18102007395.jpg

Men det som er kjedelig er at de virker ikke enda :p

Bryteren min har ikke tåkelys, så jeg må ha en ny, og denne koster ca 600 kr hos ford, og det er for mye. så vis du har en så kjøper jeg den av deg...

Lenke til kommentar
Hva med å pelle ut en fra en donorbil på en skraphaug?

Har vært på min lokale høgger, og de hadde en focus inne men den var allerede tom for deler.

Sort tak, hvite sideliste og dørhåndtak, mer senk og blinklyspærer uten oransje gjenskinn. Så er du der. :p

Blir ikke aktuelt med svart tak, eller hvite lister og dørhåndtak, men resten skal komme..

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...