MatF Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er det ikke det ene problemet er det andre (typisk). Vell til saken: Har endelig fått den nye PC-en til og fungere( ), problemet er at jeg sliter med lav FPS i alle spill. I GRAW 2 med alt på high så har jeg 40-60 fps. I LOTRO (Lord of the rings online Shadows of angmar) med alt på high og very high så har jeg alt ifra 20-60. Jeg burde vell få mere med de komponentene her: 8800GTX 6600Q 2,4ghz 4gb RAM MSI P35 Hovedkort. Bruker vista ultimate 64bit (Som forøvrig er full av bugs), prøvde og ta en 3dmark test men det fungerete ikke fikk bare en feilmelding og den lukka seg. Sliter også med etterslep som for eksempel hvis jeg drar et vindu att og fram så henger det igjen over hele skjermen omtrent. Har de nyeste driverne og alle power kablene er koblet til på det som trenger det. Noen som har en løsning, skal jo ikke være sånn? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis det bare hadde fantes én løsning .... Ikke lett å si hvor du skal begynne, men drivere og alt med 64bit kan jo kanskje være en årsak. Noen syns 64bit er helt supert, mens andre får problemer. Selv om du sikkert er dritlei av å fikse maskina, så kan det vel hende du bare skulle gått for 32bit? Du har vel mulighet til begge deler siden du har en 64bit dvd. Det er jo støtte for 32bit i et 64bit OS, men det blir ikke det samme som å kjøre et rent 32bit system. Jeg tror jeg hadde gått for det hvis du har mye problemer. Lenke til kommentar
MatF Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg har jo Windows XP 32bit liggendes, men da får jeg jo kun utnytta 75% av ram'n min da gjør jeg ikke? XP støtter vell bare 3gb ram, uansett så hvis du tror det hjelper så får jeg prøve det. Det som er viktig for meg er og bruke maskinen til og spille og at alt går glatt, noe det ikke gjør nå. Endret 22. oktober 2007 av MatF Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Men man kan vel velge 32 eller 64 under installasjonen når man har en dvd med 64bit? Vista dvd`en din altså? Jeg har 4GB selv og får utnytta 3.25GB. Syns ikke det er noe plagsomt i det hele tatt. Det er nok av RAM og maskina fungerer knirkefritt. Over 10,000 på 3DMark06. Ikke superscore, men bra nok. Ytelsesindeksen på Vista er 5.6. Du kan godt vente litt før du avinstallerer 64bit. Jeg har ikke noen fasit til deg det er mange her inne som får det til å funke, så de kan sikkert hjelpe deg hvis du velger å beholde det. Men en drøss med problemer er ikke verdt det bare for å få den siste GB med RAM. Lenke til kommentar
MatF Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hm når jeg innstalerte så fikk jeg ikke noe valg om jeg ville ha 64bit eller 32 bit. Jeg får vente og se om noen andre har noe forslag, hvis ikke får jeg ordne meg 32bit Vista eller holde meg til XP litt til. Uansett takk for hjelpen Endret 22. oktober 2007 av MatF Lenke til kommentar
MatF Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Fikk tatt 3Dmark06 testen nå (basic), fikk 11041. Men på den CPU testen så var det 0-1 FPS Det kan da umulig være normalt? Endret 23. oktober 2007 av MatF Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Flott poengsum det! Er det den testen som ser ut som er på Mars du tenker på? Den rød-brune ørkenen? Det er det samme hos meg det, og er bare en del av CPU-testen, ingen fare Lenke til kommentar
MatF Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja det er den delen, ja men da er det ingen fare. Takk for hjelpen Er lenge siden jeg var oppdatert på pc fronten Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Skulle til å redigere det forrige innlegget, men siden du allerede har svart; Her er et utdrag fra Futuremark ang den testen der (Red Valley heter den visst ): 3DMark06 CPU Tests CPU Tests - Red Valley (requires full SM2.0 support or better) Both CPU tests use our new game engine, and rely on AI, physics and game logic to generate a multi-threaded workload that can be distributed on multiple processors, cores or even on a single processor. Ageia PhysX library and D* Lite path finding AI algorithm are produce demanding CPU loads. Tests are run in a fixed frame rate of 2FPS for more equal CPU loading. Resolution is locked to 640x480 to decrease GFX influence of performance. The shader profile is locked to 2_0 and no dynamic shadows are used. The D* Lite AI algorithm generates unit path requests in a dynamic path finding grid, where each unit represents a moving obstacle, and paths sync back at 200ms-600ms intervals. The complexity of the path request fulfillment varies; the dynamic re-planning algorithm can re-use the state of previous searches. The Ageia physics uses 87 units and their rigid bodies at 20ms physics steps. Professional reviewers can disable a second CPU or other core of either a virtual or physical dual core system for comparable results regardless of the number of cores or CPUs. CPU Test 1 The test uses a high level of path finding complexity, tight AI synchronization intervals over 40 frames, locked to fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480. CPU Test 2 The test uses a lower level of path finding complexity, lax AI synchronization intervals over 60 frames, locked to a fixed frame rate of 2FPS with a Shader Profile of 2_0 and a resolution of 640x480. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå