aleksanders87 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har nylig kjøpt meg en Acer Aspire 7520G..... PC-en fungerer utmerket og har såleis ingen problemer verken med musikk, spill eller film.. Men har litt problemer med internett leseren... Forstår egentlig ikke helt hva som kan være problemet...Om det har noe med innstillingene å gjøre... Problemet er at når jeg åpner internett explorer og skal skrive inn en adresse, hakker bokstavene noe forferdelig... Dette gjelder også søkemotorer som google og startsiden, og i tilleg når du skal logge inn på alminnelige sider... Åpner jeg nye faner bruker maskinen opptil flere minutter for å lete opp vinduet men når vinduet først dukker opp tar det bare eit knips så er siden fremme...Har 2MB internett linje så dette skal ikke være noe problem..Kjører med trådløs internett nå.. Fekk maskinen for en halv uke siden å synst å huske problemet ikke var der da...Har ikke gjort noe spesielt siden den tid.. Noen som har eit tips om hva det kan være...Har det noe med noe JAVA løsninger å gjøre?...Trenger alle tips jeg kan få.. Lenke til kommentar
kozzo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 har hatt det samme problemet før, prøvde mange utveier måtte formatere og det til slutt og da ble det fiksa Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 woow....formatere faktisk:O...var litt kjipt det da siden jeg akkurat har fått maskinen å den ble formatert når jeg startet den for første gang for 4dager siden...Men visst det er eneste utvei så for jeg vel gjøre d... Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Bruker vanlig internet explorer....Kan selfølgeli teste ut opera eller firefox men har liksom alltid hatt sansen for internett explorer:) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Spyware? http://www.daniweb.com/forums/thread1199.html På en ny maskin bør anti-spyware være det første du installerer. Kan anbefale SpyBot. Hvis du allerede har anti-spyware, så vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hva mener du med hakker? Hvis det er problemer når du scroller --> kanskje oppdater skjermkortdrivere. Hvis det er problemer med utydelig skrift --> endre på zoom / skriftstørrelse i browseren. Det er det eneste jeg kan komme på.. Lenke til kommentar
aleksanders87 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hmmm...er faktisk litt vanskelig å forklare Hakkingen...Men kan si det sånn at visst jeg nå går opp i adresse vinduet å skal skrive f.eks: www.hardware.no...Så skriver jeg ordet på 2-3sekund og bokstavene kommer sakte frem etter 20sekund....Skjønner du?? Dette gjelder også søkebokser som Google, Kvasir, Starsiden, Ebay osv osv... Åpner jeg for eksempel flere faner i internett explorer går det enda tregere... Går nesten 5 sekund å svitsje mellom fanene....Er veeldig irriterende akkurat dette her... Som tidligere skrevet har jeg ingen problemer med nedlastingshastighet eller noen ting... Så er bare selve leseren... Har sjekket PC-en min for spyware også..Siden jeg har hørt eit rykte om at dette kan forårsake slike ting som hakkete søkemotorer og at når du klikker på en ling tar det laaang tid før vinduet hopper opp...Maskinen jobber ikke helder..Tar bare laang tid.... Hørdest litt kjent ut akkurat de symptomene men ifølge Norton Internett Security har jeg ingenting av spyware... Litt merkelig og da med en maskin som er 6dager gammel....Synst å huske første dagen at internett gjekk feilfritt da...Så er noe som har skjedd i senere tid tror jeg...Er faktisk ikke sikker lenger.... Noen flere tips??....Må jeg virkelig formatere igjen?... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hørdest litt kjent ut akkurat de symptomene men ifølge Norton Internett Security har jeg ingenting av spyware...Noen flere tips??....Må jeg virkelig formatere igjen?... Last ned et ordentlig anti-spyware-program (som sagt ovenfor), og kast ut overdimensjonerte, ressursstjelende Norton.. ? Rensk temp-katalogene dine også. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har hatt og opplevd at andre også har hatt dette problemet pga feil/dårlig driver til skjermkortet. På en maskin slettet jeg hele driveren, slik at det kun ble lagt inn en default VGA driver, dette løste problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå