Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan forhold på tvers av nasjonaliteter fungere?

Gjest Lettere skeptisk

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere skeptisk

Hei, har et forhold med ei som, for å ikke utlevere meg for mye, kommer fra et EU-land. Det begynner å bevege seg over i den mer seriøse fasen, og derfor begynner jeg å bli mer og mer i tvil om jeg bør fortsette. Hun skal tilbake til sitt hjemland neste sommer, i utgangspunktet i alle fall. Betyr det at det vil være slutt da?

Hun har hintet frampå noe om at hun egentlig misliker hjemlandet sitt og tidligere har spøkt med ideen om å flytte et annet sted som f.eks. Norge. For min del er det i alle fall ikke mulig å flytte utenlands uten å forvente å få drittjobber som ikke betaler lån osv. Dette pga. min utdannelse som er på høyt nivå, men litt spesifisert for Norge kan man si. Er det dumt av meg å fortsette med et forhold som dette, og vil det være for mye å kreve/forvente at hun skal flytte permanent til Norge? Det blir kanskje problematisk for henne også å få seg noen spesielt bra jobber her, på tross av en del universitetsår. Bedre betalt enn i hjemlandet i alle fall, men ikke spesielt bra vil jeg tro. Antar at dette kan være en aktuell problemstilling også for flere enn meg :)

Fortsette eller ikke? Eventuelt noen som har success-stories? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart dette kan gå!

Dette sier jeg uten å vite hvor gammel dere er, hvor god økonomien er etc.

Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne ha et flott år med dama frem til neste sommer. Det er lenge til og mye kan skje. Have some fun! :)

Lenke til kommentar
Gjest Lettere skeptisk
Så klart dette kan gå!

Dette sier jeg uten å vite hvor gammel dere er, hvor god økonomien er etc.

Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne ha et flott år med dama frem til neste sommer. Det er lenge til og mye kan skje. Have some fun! :)

Det er det jeg tenker nå også, men kan kanskje bli vanskelig å takle hvis/når forholdet må brytes opp. For så vidt så gjelder det jo også et hvilket som helst forhold, men vanligvis er det ikke en sånn timeframe da. Lurer på hva som taler mot å fortsette?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det blir det feil å gå ifra hverandre for noe som kan skje senere.

Avstandsforhold bryter seg ofte opp av seg selv. Ikke sett dere noen "timeframe", se litt bort ifra at hun skal dra engang. Kos dere så lenge det varer! Er dere ung så varer det ikke evig uansett(nesten da), er dere eldre går det jo an å finne en løsning når den tid kommer.

Dette er mine ukloke tanker :wee:

Lenke til kommentar

Er ikke det beste, og klart mest fornuftige du kan gjøre, å snakke med henne? Du sier det begynner å bli seriøst, og i et seriøst forhold kan man snakke om det meste.

Er vel ikke verre enn å spørre henne "hvis jeg/vi virkelig satser på dette, og fortsatt har det like fint til sommeren, vil du da bli i Norge?"

Evt. "[...]til sommeren, vil du da flytte sammen med meg her i Norge?"

Lenke til kommentar
Får å få noe må man gi noe!
Her er jeg egentlig litt uenig, selv om dette selvfølgelig i og for seg er riktig. Man må ikke gi noe for å få noe. Man må heller ikke få noe for å gi noe.Hvordan skal det ende opp da? Et evig regnskap med hvem som har ofret "mest"? Selvfølgelig vil et forhold kreve at begge parter gir og får, men jeg har litt problemer med å se hva slags relevans svaret ditt kan ha for trådstarter.

Trådstarter: Fortsett. Om det ikke funker, hva har hun mistet? Et år med studier/jobb, ja vel. Men det er en liten innsats å satse for et seriøst forhold der man virkelig er glad i personen, imo. Jeg vil tro (ut i fra innlegget ditt) at dere kjenner hverandre relativt godt, og har et stabilt og trygt forhold. Snakk med henne, ikke krev eller forvent noe, men sonder terrenget litt. Bor dere sammen fra før er det jo en stor utfordring mindre.

Lenke til kommentar
Eventuelt noen som har success-stories? :)

Vel, faren min er fra egypt* og moren min er norsk, de møttes i frankrike når hun besøkte resturanten han jobbet i, nå har de bodd her i norge og vært gift i 25 år. Teller det?

Anyways, synes du skal prøve å få hun til å bli i norge, tror ikke det er så lurt å flytte til et østblokkland. Om det ikke går så ville jeg jeg prøvd å droppe det. JEg kjenner ikke alle sider ved saken, men på et kynisk nivå, med de faktorene jeg har fått er det sånn jeg ville handlet.

*=Han er kopter, ikke araber, ja jeg føler det er nødvendig å presisere det fordi jeg ikke liker arabere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...