Gå til innhold

utleier klager 1mnd etterpå

Anbefalte innlegg

Hei,

Den 1. oktober hadde jeg flyttet ut og hadde vasket ned hele leiligheten jeg leide.

Jeg og utleier var enige, og leiligheten så bra ut. Leiligheten ble da "godkjent" muntlig av utleier.

Nå nesten 1mnd senere kommer utleier tilbake og klager på flere punkter mest p.g.a vask, ikke noe nevnverdig som er ødelagt.

Det skal også nevnes at depositumet på 6000,- har jeg heller ikke sett noe til enda.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Håper på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Den 1. oktober hadde jeg flyttet ut og hadde vasket ned hele leiligheten jeg leide.

Jeg og utleier var enige, og leiligheten så bra ut. Leiligheten ble da "godkjent" muntlig av utleier.

Nå nesten 1mnd senere kommer utleier tilbake og klager på flere punkter mest p.g.a vask, ikke noe nevnverdig som er ødelagt.

Det skal også nevnes at depositumet på 6000,- har jeg heller ikke sett noe til enda.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Håper på hjelp

Tror ikke han har noe å komme med så sent.

Ang depositum så står vel dette på en felles,sperret konto ? Slik at han ikke kan ta ut pengene uten at du "co-signerer"/godkjenner uttaket ?

Lenke til kommentar
Ang depositum så står vel dette på en felles,sperret konto ? Slik at han ikke kan ta ut pengene uten at du "co-signerer"/godkjenner uttaket ?

Du det er jeg faktisk ikke sikker på. Etter å ha sjekket lovene skulle vist dette stå på en sperret konto.

Utleier holder igjen pengene til feilene er utbedret, men jeg vet faktisk ikke om jeg er interessert i å "vaske" mer..dette kunne det vært gitt beskjed om langt tidligere.

Lenke til kommentar

Utleieres reklamasjon

Jeg har plutselig fått et brev fra den familien jeg leide hos for to år siden at jeg ikke vasket hybelen som jeg leide skikkelig. Nå skal de leie ut på nytt og sier at jeg må komme å vaske engang. Jeg kan vel blåse en lang mars i dette, eller ...?

Svar:

Slapp av. Utleieren må reklamere til leieboeren innen rimelig tid etter overleveringen, dersom de vil gjøre leieboeren ansvarlig for mangler. Ellers anses utleieren for å ha godtatt manglene.

Se husleieloven § 10-3

Denne siden er din venn: http://www.lbf.no/artikler/default.asp?CKey=7931

Lenke til kommentar

Utleieres reklamasjon

Jeg har plutselig fått et brev fra den familien jeg leide hos for to år siden at jeg ikke vasket hybelen som jeg leide skikkelig. Nå skal de leie ut på nytt og sier at jeg må komme å vaske engang. Jeg kan vel blåse en lang mars i dette, eller ...?

Svar:

Slapp av. Utleieren må reklamere til leieboeren innen rimelig tid etter overleveringen, dersom de vil gjøre leieboeren ansvarlig for mangler. Ellers anses utleieren for å ha godtatt manglene.

Se husleieloven § 10-3

Denne siden er din venn: http://www.lbf.no/artikler/default.asp?CKey=7931

Å nå ble jeg glad! Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...