Frigg33 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Vær hilset.. Lastet ned den nyeste ubuntu for noen dager siden. Er første gang jeg bruker Ubuntu. Har så to spørsmål: 1- på desktopen min så er begge panel'ene for korte for skjermen. Hvordan setter jeg disse til å strekke seg helt ut ? 2- Hvordan får jeg alt på norsk, nå er bare mesteparten på norsk. "Applications", "Places" osv er på engelsk.. Hvordan skifter jeg dette? EDIT: Kunne tatt print screen men vet ikke hvordan dette gjøres :S Mvh. En foreløpelig godt fornøyd ubuntu bruker Endret 22. oktober 2007 av Oxaren Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du høyre klikker på et av panelene og trykker innstillinger eller noe lignende. Det med norsken er sikkert fordi translatørene ikke er ferdig med alt enda, så senere når du oppdaterer vil du sikkert få en utvidet språkpakke. For sikkerhets skyld kan du sjekke innstillingene. Ha en fortsatt hyggelig Ubuntu dag! Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 prøvde det.. men det er slik enda.. jeg klarte å ta printscreen Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vær hilset.. Lastet ned den nyeste ubuntu for noen dager siden. Er første gang jeg bruker Ubuntu. Har så to spørsmål: 1- på desktopen min så er begge panel'ene for korte for skjermen. Hvordan setter jeg disse til å strekke seg helt ut ? 2- Hvordan får jeg alt på norsk, nå er bare mesteparten på norsk. "Applications", "Places" osv er på engelsk.. Hvordan skifter jeg dette? EDIT: Kunne tatt print screen men vet ikke hvordan dette gjøres :S Mvh. En foreløpelig godt fornøyd ubuntu bruker Prøv: 1. Høyreklikk på nederste panel og velg egenskaper i menyen. Hak av for utvid. 2.Gå til System>administrasjon og velg språkstøtte. Der velger du det språket du ønsker. Klikk bruk og ok. Hvis du må oppgradere språkpakken, så gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå