Gå til innhold

Hva tror du gjør at spill kommer senere til PS3?


MindTooth

Anbefalte innlegg

Hva tror du er grunnen? Jeg mener PlayStation 3 har et litt dårlig utgangspunkt i å bli temmet.

Hva legger du i at den har dårlig utgangspunkt i å bli temmet?

 

Jeg mener grunnen er at det fortsatt er en ukjent arkitektur og kanskje dårligere SDK enn til xbox 360. Jeg tror det kommer til å gi seg etterhvert som folk begynner å skjønne mer av cell og kanskje begynner å kode til PS3 fra bunnen av og så etterpå porte til 360.

For meg går det nesten opp i opp iom at jeg alltid bestiller fra canada og derfor slipper å vente på at det skal oversettes til tysk, fransk, italiensk og spansk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe sant i det, men nå har PS3-eierne spesielt få spill og gode spill som kommer til den selger nok generelt bedre på PS3 sammenlignet med 360 hvis man tenker på hvor mange konsoller som er solgt?

Jeg har ingen kilder til det jeg sier, jeg bare antar, så kritikk/ros mottas med takk.

Lenke til kommentar

Markedsandelen til PS3 vokser jo stadig, og jeg tror som andre at den vil få høyere prioritet når den har en betydelig brukerbase. At den er vanskelig å utivkle for vil vel alltid henge ved den (det gjorde jo strengt tatt det med PS2 også), da det alltid vil være utviklere der ute som sliter mer ann andre rent teknisk. Men erfaring hjelper på, samt selskaper som lager mulitplattforms grafikkmotorer.

Lenke til kommentar

Som alle andre plasser er det $ som hersker. Pr idag har 360 en større brukegruppe enn PS3, det er den største hovedårsaken til att spill kommer senere på PS3. Men ta de titlene som faktisk kommer likt på begge, hvilken versjon er det som regel stikker av med seieren, jo 360, hvorfor, fordi utviklerne først og fremst lager spillet for 360 for så å porte det over, hvorfor, jo se grunn en, større brukergruppe.

 

Ps3 er en bedre maskin og mere holdbar enn 360 men så lenge brukergruppen er større vill utviklerne gi mere eller mindre blaffen idette. Heavenly Sword ga ett lite innblikk i hva som faktiskt ligger i en PS3 bare så synd att det var så kort.

Lenke til kommentar

du så jo at når ps2 kom et år før var det den neste spennende ting på markedet, ergo utvikler satt seg fast i den og den fikk høyere prioritet, det samme skjedde nå med xbox 360.. vi så hva som skjedde forrige generasjon, vil da xbox 360 vinne overlegent denna gangen.. skal bli morsomt å se..

 

men hvis utviklere tar seg tid til ps3, så tror jeg at den kan pumpe ut like mye som xbox 360 om ikke mer:) spennende tid vi lever i:)

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har lest er det generelle problemer med å tilpasse spillet til systemet, dvs å få et til å flyte godt uten noen nevneverdige slowdowns. Var mye grunnet dette at Rockstar utsatte begge versjonene av GTA 4. De hadde problemer med å få ting til å kjøre plikkfritt på PS3 og bestemte seg for å utsette begge versjonene.

 

Sony har og ettersom jeg har lest en dårlig SDK pakke de leverer til utviklerne, noe som fører til flere problemer for dem. Kan godt tenke meg at det er slik for Sony er ikke noe software produsent.

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har lest er det generelle problemer med å tilpasse spillet til systemet, dvs å få et til å flyte godt uten noen nevneverdige slowdowns. Var mye grunnet dette at Rockstar utsatte begge versjonene av GTA 4. De hadde problemer med å få ting til å kjøre plikkfritt på PS3 og bestemte seg for å utsette begge versjonene.

 

Sony har og ettersom jeg har lest en dårlig SDK pakke de leverer til utviklerne, noe som fører til flere problemer for dem. Kan godt tenke meg at det er slik for Sony er ikke noe software produsent.

 

Flott at du har med kilde på den påstanden. Det var ikke annet enn ett rykte, og hvem vet hvorfor spill blir utsatt? Kan være 1000 grunner til det. At Ps3 kan være en av dem er sikkert, men det er mange andre muligheter, men her forteller du det som om at det er fakta. Ikke annet enn et dårlig rykte er det, Bear^. Trodde du kunne bedre.

Lenke til kommentar

så vidt jeg har forstått var det fordi microsoft og sony ikke skulle ha samme online tjeneste i spillet, dermed måtte 2 splitter nye utvikles og dermed ble det utsatt.. det er var kodet ferdig.

 

dette av hva jeg har hørt av en fetter som jobber på komplett. kan gått være han tar grundig feil, men jeg tror det.

Lenke til kommentar

Nå kan det tenkes at det tar lengre tid å utvikle et spill til PS3. Det sier ikke at spiller dårlige. Men at kanskje SDK og maskinvaren er vanskelig å ta ibruk. Vil ikke tro noe annet enn at Sony jobber på spreng med et bedre SDK til PS3. Men vil sikkert ta litt tid, da jeg tror de har også litt vanskligheter med å temme villdyret.

 

Hvorvidt det var PS3 som skyltes utsettelsen til Grand Theft Aut IV, er det vel ingen andre enn selve teamet bak spillet som vet. Om det er grunnet LIVE, PSN eller Blu-ray, DVD. Så kommer det til neste år, og det vil eie det meste som lanseres på senvinteren.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Flott at du har med kilde på den påstanden. Det var ikke annet enn ett rykte, og hvem vet hvorfor spill blir utsatt? Kan være 1000 grunner til det. At Ps3 kan være en av dem er sikkert, men det er mange andre muligheter, men her forteller du det som om at det er fakta. Ikke annet enn et dårlig rykte er det, Bear^. Trodde du kunne bedre.

 

Skal servere kilder når jeg kommer fra jobb, men når jeg er på jobb kommer jeg ikke inn på de sedvanlige sidene som omhandler spill så der har du den forklaringen-

 

Hvordan du klarer å tviste "ettersom jeg har lest" til at jeg fremstiller det som fakta er for meg ufortsåelig. Men om du leser presseomtalen til Rockstar angående utsettelsen til GTA 4 så kommer det frem at det var problemer med PS3 versjonen.

 

Men selvfølgelig, Sony gjør vel ikke feil, er bare utviklerne som gjør feil, eller?

Lenke til kommentar

Ikke vær tøvete Bear^, selvfølgelig gjør Sony feil like godt som andre gjør feil. Og ettersom jeg har lest ble GTA4 utsatt fordi utviklerene var for opptatte med å spille Wii. Så egentlig er det Nintendo's feil.

 

Men uansett om det skulle være at Rockstar plages med PS3, hvordan i allverden er det Sony's feil. Rockstar har jo i såfall vært litt for optimistiske når de satt release datoen, ergo feil av dem. Ps3 hardware'en har jo vært konstant hele tiden. Er jo ikke som om at den plutselig ble mer vanskelig eller noe.

Lenke til kommentar

Rockstar har sagt (kilde pending) at de fikk problemer med ytelsen på PS3 versjonen, og valgte derfor å utsette hele lanseringen til begge enhetene selv om de kunne gitt ut 1 versjon i år og den andre neste år. Synes faktisk det var ganske bra gjort av Rockstar å gjøre det på denne måten.

 

Er forskjell på å ha ting på papir og ha dem rett fremfor seg, store forskjeller. Det vet du liksågodt som jeg.

Lenke til kommentar

De har ikke noe de skulle sagt på det område, sony har betalt for at begge tittler skal slippes samtidig. så sånn ble det, tror du virkelig de vil tape så drastisk gta san andreas var trost alt det mest solgte spillet til ps2 å det kom 4 år etter konsollen var gitt ut:p

 

så det ligger penger involvert her, mye også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...