Zulærn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har hatt ett Gainward Geforce GT i ca 2 år nå.. Så skrudde jeg opp dataen en dag og da så jeg at skjermkortvifta var falt ut av sokkelen sin (bare propellen).. Den ville ikke inn igjen i hakket sitt og vil ikke gå rundt.. Vet dere om det går an å få tak i ny kjøler og sette på, eller kan jeg liksågodt kjøpe ett nytt ett til 7-800kr? Om kjøler: gimme linker i prisguide? Om nytt kort: anbefalinger? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 I utgangspunktet ville jeg prøvd å reklamere på kortet! Et skjermkort er ment å vare mer enn 2 år . En grei kjøler er f.eks Zalman Fatal1ty FSV7. Passer kun PCI-E versjonen av kortet! Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) I utgangspunktet ville jeg prøvd å reklamere på kortet! Et skjermkort er ment å vare mer enn 2 år . En grei kjøler er f.eks Zalman Fatal1ty FSV7. Passer kun PCI-E versjonen av kortet! Takk for reply.. Kan hende jeg skal kjøpe noe på netshop i nærmeste fremtid, og jepp, jeg har PCI-E, så det skal ikke være noe problem... Det eneste jeg stussa litt på var dette: De korta kjølern er kompitabelt med er "Radeon 9xxx/X*** og GF 6800++" Er liksom 6600GT under det der ++ greiene da eller? Ble litt usikker om den passa skjønner du.. Edit: Jeg har bestemt meg.. Blir ny kjøler. Denne.. Har lest litt erfaringer, bare postive, og ifølge sidene deres så støttes 6600-series, som mitt 6600GT ligger under.. Da blir nok det bestilt neste gang jeg skal ha flere deler. Skal sies at jeg har spilt med dette kortet nå (HL2 og TF2) uten problemer.. Så det blir nok en del bedre enn det med ny kjøler.... Endret 22. oktober 2007 av Zulboom Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ble nå litt usikker på akkurat det kortet du har.... Står 2 GPUr. Er det snakk om et vanlig 6600GT kort eller er det en spesialutgave som kanskje avviker fra referansedesignet?! Finner ikke bilder av kortet. Kjøleren vil da muligens ikke passe! Har selv montert kjøleren på 6600GT PCI-E og den passer fint. Det finnes da bedre kjølere, men regnet med at du ikke ville bruke så mye penger på dette pga verdien på skjermkortet. Kjøleren er også rimelig lydløs, i motsetning til orginalkjøleren, på laveste hastighet. Se forøvrig produsentens hjemmeside for full oversikt over kort som er støttet Lenke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå