Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios oppstarts problemer.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop bygd ny maskin. Med følgende hardware.

Q6600 Prosessor

4gb Crucial Balistix

xfx GeForce 8800 Gts

Asus P5K

Hiper 580 w psu

Men problemet mitt er bare det att hver gang jeg skal starte opp maskina så må jeg flashe(eller Resete) biosen. For ellers så står maskina bare å går. Får aldri opp Bootscreen eller noe. Selv om jeg ikke har gjort noen endringer i selve biosen. Jeg vil rett og slett gråte blod hver gang jeg må åpne kabinettet og skru ut viften i bunnen av kabinettet for å resette.

Har noen Peiling på hva som kan forårsake dette?

Endret av Selvli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil "nettopp bygd" si? At du enda ikke har kommet så langt som til å installere Windows?

Eller har du vært inne i systemet før?

Sjekk minnebrikkene at de sitter som de skal, det er det enkleste å starte med iallfall.

Også regner vi med at alle komponentene går overens?! :):hmm:

Lenke til kommentar
Hva vil "nettopp bygd" si? At du enda ikke har kommet så langt som til å installere Windows?

Eller har du vært inne i systemet før?

Sjekk minnebrikkene at de sitter som de skal, det er det enkleste å starte med iallfall.

Også regner vi med at alle komponentene går overens?! :):hmm:

Nettop bygd vil si at Windasj er installert og har fungerer når jeg har Flasha biosen, har forsåvidt spilt og kosa meg og...

Edit: Sjekka rammen og satt den inn på nytt.. ingen forandring.... den bare står å durer uten noen form for signal..

Ja det burde ikke være noen problemer mellom komponentene.... Håper jeg! ;) Vet at lyden suger med hvert og henger seg litt opp, men det er fordi at Itunes suger balle i 64 bit:)

Endret av Selvli
Lenke til kommentar

Så da finner du iallfall harddisken også, som Luunde spurte om.

Det er et velkjent overklokkingsproblem det der med å ikke ville starte og resette bios, men du har ikke drevet med noe sånt?

Legg inn detaljer av maskinvaren din hvis du gidder, blir lettere for andre å stille en diagnose da :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Så da finner du iallfall harddisken også, som Luunde spurte om.

Det er et velkjent overklokkingsproblem det der med å ikke ville starte og resette bios, men du har ikke drevet med noe sånt?

Legg inn detaljer av maskinvaren din hvis du gidder, blir lettere for andre å stille en diagnose da :)

hadde klokket pitte litt :blush: men endret det tilbake til standard instillinger så det skal ikke være noe sånt till nå lengre :)

Detaljer? Hmmmm usikker på hvilke detaljer du vil ha:) men pøser ut med noen:

HK:Asus P5K, P35, Socket-775

Skjerkort:XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB

Ram:Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4gb

Cpu:Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Psu:Hiper Type-R 580W

Kabinett: Nexus Breeze

Harddisk:Seagate barracuda 160 gb 7200rpm

Det du var ute etter?

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Sånn :) Fornøyd? :innocent:

Lenke til kommentar

Vista 64-bit?

Da er det et velkjent problem med 4GB minne.

Last ned patchen for 64-bit.

Det er opprettet mange tråder om det her på forumet, så bruk Søk-funksjonen for å finne en av de.

Dessuten bør du laste ned nyeste BIOS-oppdatering hvis du ikke har gjort det allerede.

Lenke til kommentar
Vista 64-bit?

Da er det et velkjent problem med 4GB minne.

Last ned patchen for 64-bit.

Det er opprettet mange tråder om det her på forumet, så bruk Søk-funksjonen for å finne en av de.

Dessuten bør du laste ned nyeste BIOS-oppdatering hvis du ikke har gjort det allerede.

Nei kjører ikke Vista! Skal nok gå en stund før jeg taper å må instalere det. Kjører 64 bit xp:) Noen av oss prøver i det minste å holde på det Windows nesten klarte å fullføre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...