Gå til innhold

Kan eg få drivere uten å gå på nettleseren?

Noiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ubuntu. Har creative lydkort, so eg finner ikkje noko bra til det. Integrert holder fint for meg, men eg veit ikkje ka hovudkort da e , men da skal eg finna ut, men akkuratt no er eg ikkje heima. skal heim innen timen so då poster eg på nytt med svar til hovudkortet men eg trur det er intel956 eller noko sånt.. viss det hjelper so er det dualcore vertfall

Lenke til kommentar

Ok. I ubuntu installeres driveres, programmer osv. ved: sudo aptitude install <navn på det du skal installere> Eller gjennom synaptic som ligger under system eller noe, bruker ikke selv så ikke helt sikker på hvor det ligger. Men let deg frem i menyene dine. Synaptic er en grafisk pakkebehandler, i motsetning til apt-get og aptitude som er terminalbasserte.

Vil tippe du har samme lydkortet på ditt hovedkort som jeg har, da skal alsa-driverne være nok. Du kan forsøke å kun skrive alsamixer i terminal (Mener det skal følge med) og sette opp lyden der, hvis du får beskjed om at det ikke finnes kan du prøve sudo aptitude install alsa/alsamixer. Kan hende du må skrive sudo gpasswd -a audio <ditt brukernavn> for å få tilgang til lyden, vet ikke hva slags grupper ubuntu slenger deg inn i som standard.

Håper dette hjelper. Får du noen feilmeldinger, si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...