gigax Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. hvorfor er det så viktig at hardware er strømgjerrig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Tja, om det er viktig eller ei kommer helt ann på hvem som ser på det. En strømgjerrig prosessor har disse fordelene: - Lavere temperatur, som igjen betyr mindre prosessorkjøler - Mindre støy fra cpu-kjøler (pga mindre varmeutviking) - Lavere strømforbruk i huset. (noen tenker miljø til det mest ekstreme) - Som regel bedre overklokkingsevner, da den enklere kan holdes kjølig. Den negative siden er naturligvis dårligere ytelse enn hvis produsentene hadde kjørt prosessoren enda hardere. Endret 22. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det betyr ikke nødvendigvis miljø, men penger. Et par hundrelapper spart i året. Energieffektivitet er sjeldent en dårlig ting. Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det betyr ikke nødvendigvis miljø, men penger. Et par hundrelapper spart i året. Energieffektivitet er sjeldent en dårlig ting. Hvis du sitter i et rom hvor du likevel bruker en varmeovn med termostat til oppvarming har ikke strømforbruket på PC-en noe serlig å si. Varmen er med å å få opp varmen i rommet, og fører da til at det kreves mindre oppvarming fra varmovnen. (Hvis du slår av varmen når du ikke er der, vil det jo kunne ha noe å si da..) Hvis PC-en står på døgnkontinuerlig hele året vil en endring på 10 watt bety 70kr i endring hvis snittpris for strøm (med nettleie) er 0,80kr. Mindre varme betyr som oftest mindre støy fra PC-en. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg er enig i andrull sin liste. I tillegg vil jeg si at en sterk varmekilde kan være skikkelig plagsomt på varme sommerdager. For meg er støynivået den viktigste faktoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå