Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klippe en ledning får og få mer effekt? "skeptisk her"

l_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydligvis en skuter vi snakker om, da det er snakk om variatorerer.

at du skal klippe ledningen er kanskje mest for å få høyere turtall, men da vil , som de sier på forumet du linket til, henge etter, uten å flytte "glideren " 2cm.

Kjøp deg variator vekter ala samme som drev på moppe tenker jeg, uten å kunne for mye om skuter opplegget, så vil farten øke, men den vil bli litt svakere.

Lenke til kommentar
jeg har sotte på nye vekter. Orginalvektene var 5G, jeg satt på 4G for og få mer fart, men den akser ikke opp,

har ikke så mye peiling på variator drift, men burde ikke vektene bli tyngre for å få mere toppfart.? er ihvertfall sånn på drev... høyere drev= større toppfart... mindre drev= bedre aks... men kan hende det er omvendt på variator da... :p

Lenke til kommentar
jeg har sotte på nye vekter. Orginalvektene var 5G, jeg satt på 4G for og få mer fart, men den akser ikke opp,

har ikke så mye peiling på variator drift, men burde ikke vektene bli tyngre for å få mere toppfart.? er ihvertfall sånn på drev... høyere drev= større toppfart... mindre drev= bedre aks... men kan hende det er omvendt på variator da... :p

Ikke viss det er snakk om bakdrev :p Pizzadrevet til Derbi har jo ikke den beste toppfarta akkurat.

Lenke til kommentar

Vektene påvirker ikke toppfart. Vekten påvirker på hvilket turtall mopeden "girer"

Lettere vekter gjør da at mopeden girer på litt høyere turtall. Den vil rettogslett holde litt høyere turtall generelt under akselerasjon. Men toppfarten blir uforandret.

Forøvrig ikke anbefalt å bytte vektene hvis resten av mopeden er helt orginal. Har du fjernet strupinga i eksosen kan du kansje tjene litt aks på å bytte til lettere vekter.

Leste bare sånn kjapt på den siden i den tråden. Virker som den er en restriktor i luftinntaket ikke i eksos anlegget. Og ettersom di snakker om den rosa ledningen der og så regner jeg med det er en elektroniksk begrensning på turtallet. Klippe ledningen fjerner begrensningen antagelig. Og fjerne den gummi slangen i innsuget tar vekt restriktoren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...