l_man Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Halloen! Jeg sitter her og leter etter trim til min TMS z2 50cc, så kom jeg over ett svenskt forum, der dem sier at det er en rosa ledning som stikker ut av CDI'n som man kan klippe av, så skal den gjør 60-70km\t! Noen som klarer lese og oppfatte det samme som meg her? http://www.webcar2000.com/countries/sweden..._75_moped.phtml Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Tydligvis en skuter vi snakker om, da det er snakk om variatorerer. at du skal klippe ledningen er kanskje mest for å få høyere turtall, men da vil , som de sier på forumet du linket til, henge etter, uten å flytte "glideren " 2cm. Kjøp deg variator vekter ala samme som drev på moppe tenker jeg, uten å kunne for mye om skuter opplegget, så vil farten øke, men den vil bli litt svakere. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 jeg har sotte på nye vekter. Orginalvektene var 5G, jeg satt på 4G for og få mer fart, men den akser ikke opp, Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 jeg har sotte på nye vekter. Orginalvektene var 5G, jeg satt på 4G for og få mer fart, men den akser ikke opp, har ikke så mye peiling på variator drift, men burde ikke vektene bli tyngre for å få mere toppfart.? er ihvertfall sånn på drev... høyere drev= større toppfart... mindre drev= bedre aks... men kan hende det er omvendt på variator da... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 jeg har sotte på nye vekter. Orginalvektene var 5G, jeg satt på 4G for og få mer fart, men den akser ikke opp, har ikke så mye peiling på variator drift, men burde ikke vektene bli tyngre for å få mere toppfart.? er ihvertfall sånn på drev... høyere drev= større toppfart... mindre drev= bedre aks... men kan hende det er omvendt på variator da... Ikke viss det er snakk om bakdrev Pizzadrevet til Derbi har jo ikke den beste toppfarta akkurat. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vektene påvirker ikke toppfart. Vekten påvirker på hvilket turtall mopeden "girer" Lettere vekter gjør da at mopeden girer på litt høyere turtall. Den vil rettogslett holde litt høyere turtall generelt under akselerasjon. Men toppfarten blir uforandret. Forøvrig ikke anbefalt å bytte vektene hvis resten av mopeden er helt orginal. Har du fjernet strupinga i eksosen kan du kansje tjene litt aks på å bytte til lettere vekter. Leste bare sånn kjapt på den siden i den tråden. Virker som den er en restriktor i luftinntaket ikke i eksos anlegget. Og ettersom di snakker om den rosa ledningen der og så regner jeg med det er en elektroniksk begrensning på turtallet. Klippe ledningen fjerner begrensningen antagelig. Og fjerne den gummi slangen i innsuget tar vekt restriktoren... Lenke til kommentar
l_man Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Orker ikke spekulere mere Jeg bytter tilbake til orginale vekter imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå