Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fersk asfalt over hele bilen! hva gjør jeg?


Theo343

Anbefalte innlegg

Svamp på en bil full av skitt som sitter godt fast, er som mildt ståull på lakken. Det jeg ville frem til.

 

Godt tips fra deg om clay etc. Jeg vil helst holde meg unna avfetting siden jeg ikke synes det gjør en god jobb heller og ant. skader mer enn det fungerer.

 

Kjenner du til folk som gjør slike jobber for deg til en grei penge i oslo området? Evt. er dette greit å gjøre selv?

 

Kunne du gitt meg en start-slutt liste over hva jeg burde gjøre?

 

Hei, jeg tror ikke Clay blir så aktivt bruk av bilpleie-verksteder faktisk. Vet kun om ett som bruker det.. Ligger i Trondheims-området.

 

Grunnen er at clay tar litt tid. Det koster meget lite i innkjøp. Meguiar's Quick Clay koster 250kr ellernoe slikt (På BilExtra).

 

Man skal ikke kimse av avfetting... For den fjerner jo faktisk litt.. Men det blir en spray-på-og-skyll-av-operasjon.

 

1. Spray på avfetting. La stå i 30sek, og skyll av.

2. Vask med en god såpe. Meguiar's NXT Car Wash har jeg best erfaring med.

3. Ta frem clay-baren. Del den i 3. Ta en bit i hånden, kna den flat. Spray på medfølgende Quick Detailer, denne fungerer som "glidemiddel". Dra clay over lakken med Medium trykk. Når lakken føles som nypusset glass er du ferdig. Tørk av med en Microfiber-klut.

Pass alltid på at clay-overflaten du setter mot bilen er ren. Når siden blir møkkete, knar du bare frem en ny, ren side.

 

Hvis det fortsatt sitter skitt igjen, er det trygt å bruke lakkrens.

Videre kan du polere for å få opp glansen i lakken. Det er også lurt å vokse bilen etterpå, så slipper den å få så mye mer møkk på seg.

 

Se bilpleie-tråden for mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil nå påstå at det der med at man ikke kan bruke svamp på bilen er bare syt og tull, kjøp deg en ny svamp, vask øverste delen av bilen og ned og bruk mye vann.

de ripene du evt. vil få klarer du fint å fjerne ved polering

 

Hva er vitsen med å polere ekstra da? Mere jobb å vaske og polere enn å bare vaske ordentlig.

Lenke til kommentar
vil nå påstå at det der med at man ikke kan bruke svamp på bilen er bare syt og tull, kjøp deg en ny svamp, vask øverste delen av bilen og ned og bruk mye vann.

de ripene du evt. vil få klarer du fint å fjerne ved polering

 

Det er ikke noen liten jobb å polere bort vaskeripene, med mindre man bruker maskin.

Og hvorfor gå inn for å lage riper, når det koster 100-200kr for en vaskehanske som gir tilnærmet ripefri vask?

Lenke til kommentar

SKjønner ikke hvordan eller hvor dere vasker bilen deres, men for meg høres det ut som dere vasker den nært eller inni en stein knuser siden dere klarer å prestere å få så mange riper me svamp.

Jeg er ikke plaget med riper etter vasking av min bil, ikke gamlingen heller og han vasker bilen ofte, gjerne mer en 1gang i uka om nødvendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...