Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fersk asfalt over hele bilen! hva gjør jeg?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker selv og fungerer ikke det godt nok så får jeg gi bilen til noen som kan dette bedre enn meg. Skulle også gjerne hatt en skikkelig seterens samtidig.

 

Er en sportsvariant med sportsseter som jeg nylig har kjøpt(ikke en rådyr bil dog) så det er ikke så gøy å få bilen sprøyta med asfaltflekker på denne måten.

 

Akkurat hatt den inne fordi vannpumpa røyk etter kun 80.000km så jeg har ikke lyst på for store utgifter på dette, men viktig at det blir gjorde ordentlig.

 

Ikke gøy med bilen full av unødvendige "sol"riper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke gøy med bilen full av unødvendige "sol"riper.

 

Det er netopp derfor du skal bruke clay. Avfetting og gnikking lager mye riper, mens Clay fanger opp skitten med en gang clayet treffer den. Glidemiddelet til clayet etterlater seg en "nypolert" look.

 

Hvis ikke clayet fanger opp alt, er det tryggt å bruke lakkrens for å få vekk det aller siste.

Lenke til kommentar

Det ser du. Når en side av clayet er full av skitt, knar du frem en ny side. Dette fortsetter du med. Når du ikke finner en ren flate, begynner det å bli på tide å kjøpe en ny.

 

Del clayet opp i 3 deler. På biler som aldri har blitt clayet kan det fort gå 2 slike deler.

Ellers skal en claybar holde til minst 4-5biler.

Lenke til kommentar

Sorry for sent svar, men jeg brukte bare fettfjerning fra statoil lot d stå på i ca 2min før jeg spylte det av med høytrykkspylern. Ikke spyl direkte på bilen, da kan lakke flasse av.

 

Du kan også prøve å gnikke litt med en svap på de værste plassene mens du har fettfjerning på :)

Lenke til kommentar

kuuuuult, har hatt noen asfaltflekker på bakfangern som har vært der siden jeg kjøpte bilen.. forsvant ikke med avfetting eller vanlig pollering. Dro over hele bilen medlakkrens i dag (med maskin). Da forsvant jaggu alt som var av prikker og asfaltslam rundt om på bilen som ikke ville gå av med avfetting / syre :p

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
For all de, bruk gjerne stålull på bilen du. Men prøv på et felt helt nederst på bilen, for eksempel under støtfangeren. Gni litt i godt vær, sollys, finn en vinkel der det skinner, og se på alle de fine rosemønstrene som dukker opp i lakken.

 

 

 

Koss trøtt går det an å bli?????????+

Lenke til kommentar
Svamp på en bil full av skitt som sitter godt fast, er som mildt ståull på lakken. Det jeg ville frem til.

 

Godt tips fra deg om clay etc. Jeg vil helst holde meg unna avfetting siden jeg ikke synes det gjør en god jobb heller og ant. skader mer enn det fungerer.

 

Kjenner du til folk som gjør slike jobber for deg til en grei penge i oslo området? Evt. er dette greit å gjøre selv?

 

Kunne du gitt meg en start-slutt liste over hva jeg burde gjøre?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når jeg legger asfalt bruker jeg diesel på alle redskaper så asfalten ikke skal henge seg fast, og etterpå vasker jeg av det som henger igjen med...diesel. Dette fungerer riktig nok bare om asfalten fremdeles er varm, så mitt tips er å varme opp asfalten igjen for så å vaske den av med diesel.

 

Vet forresten ikke helt hvordan det er mot lakken...

Lenke til kommentar
Når jeg legger asfalt bruker jeg diesel på alle redskaper så asfalten ikke skal henge seg fast, og etterpå vasker jeg av det som henger igjen med...diesel. Dette fungerer riktig nok bare om asfalten fremdeles er varm, så mitt tips er å varme opp asfalten igjen for så å vaske den av med diesel.

 

Vet forresten ikke helt hvordan det er mot lakken...

 

Vet iallfall at diesel tærer på asfalt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...