Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fersk asfalt over hele bilen! hva gjør jeg?


Theo343

Anbefalte innlegg

Måtte ut på vei med dattern til lege hvor de asfalterte. Fikk dette griseriet over store deler av bilen. Mye bak og på siden.

 

Jeg kjørte meget sakte og forsøkte å velge beste spor men det hjalp ingenting. Kjørte dyreste børstvask og det hjalp ingenting. Hva kan jeg gjøre for å få vekk dette griseriet.

 

Må jeg handle raskt og hva trenger jeg av produkter? Bilen er gul.

 

Jeg har ikke blitt dynka i asfalt, men det haglet fra dekkene for alle som måtte kjøre til skole for å hente barn osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, eid og eid... Mamma fikk bilen sin spray mala av naboen, når naboen spraymala muren sin i motvind. Fullt av hvite prikker overalt på den ellers prikkfire lakken. Suger når man har kjøpt seg flette ny bil.

 

Fettfjerning burde virke ja. Ellers kan du fyre på med litt ekstra varmt vann fra høytrykkspyler, men kan være vondt til lakken.

Lenke til kommentar

Ok så jeg må egentlig spraye hele bilen med fettfjerning? Hvor lang tid har jeg på meg?

 

Eid og eid.. jeg skulle gjerne tatt livet av de som setter folk til å asfaltere mitt i rushen. Slikt arbeid burde utelukkende vært gjort på natta. Ansvarsløst.

 

Vanlig fettfjerning man får kjøpt på sprutflaske på bensinstasjonen og så høytrykkspyle etter 5min?

 

Vargaz:

Hvordan ble forholdet mellom moren og naboen din?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ok så jeg må egentlig spraye hele bilen med fettfjerning? Hvor lang tid har jeg på meg?

 

Eid og eid.. jeg skulle gjerne tatt livet av de som setter folk til å asfaltere mitt i rushen. Slikt arbeid burde utelukkende vært gjort på natta. Ansvarsløst.

Helt enig. Men det finnes vell asfaltfjærner? Bland i 10litersbøtte og vask med bilsvamp du får kjøpt på biltema. Gjort selv mange ganger. (jeg er riktig nokk bare 15 men jeg har foreldre :) )

Lenke til kommentar
Ok så jeg må egentlig spraye hele bilen med fettfjerning? Hvor lang tid har jeg på meg?

 

Eid og eid.. jeg skulle gjerne tatt livet av de som setter folk til å asfaltere mitt i rushen. Slikt arbeid burde utelukkende vært gjort på natta. Ansvarsløst.

 

avfetting er jo nice til å bruke for å fjerne asfalt......

 

Brukte også parafin før får å fjerne asfalt men om det er skadelig for lakken vet jeg ikke, var ett kjerringråd jeg fikk :p

Lenke til kommentar
Ok så jeg må egentlig spraye hele bilen med fettfjerning? Hvor lang tid har jeg på meg?

 

Eid og eid.. jeg skulle gjerne tatt livet av de som setter folk til å asfaltere mitt i rushen. Slikt arbeid burde utelukkende vært gjort på natta. Ansvarsløst.

Helt enig. Men det finnes vell asfaltfjærner? Bland i 10litersbøtte og vask med bilsvamp du får kjøpt på biltema. Gjort selv mange ganger. (jeg er riktig nokk bare 15 men jeg har foreldre :) )

Finnes ingen aldersgrense for gode råd *thumbup*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trokke det er noen hard feelings. Jeg og pappa som måtte ta jobben med å få av svineriet, men ble ganske greit, selv om lakken ikke nyter det varme vannet som blir sprutet på. At naboen som gjorde det er en tosk... vell, vet ikke han er jo egentlig grei.. alle kan gjøre en blemme av og til...

Lenke til kommentar

Vargaz:

Hehe så lenge man er ydmyk når man gjør blemmer og beklager seg. Godt at det ordna seg for dere :)

 

Fikk litt påpakk engang fordi jeg ikke ville parkere ved et hus som var i ferd med å bli malt rødt. Men det er av klokelig erfaring og en kollega på jobb fikk bilen full av små hvite malingsflekker fra malingskoster som alltid gir litt sprut fra seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ok, da tar jeg en tur innom biltema i morgen og setter av kvelden i morgen. Er det greit å stå ute selv om det ligger under 5grader så lenge det ikke regner, med tanke på voksingen.

 

Ellers hva slags svamper og shampoo anbefaler dere. Har ofte problemer med å holde svampene rene nok og er redd for å skrubbe for hardt etc.

Lenke til kommentar

Har oppelvd at en del asfaltflekker kan bli litt vansklig å gjerne med avetting, men dette går bort med lakkrens.

 

Astfaltflekker som har sittet der LENGE, samt rustdråper fra bremseskiver som har spruta opp på siden av bilen er ufattelig vansklig å fjerne uansett hvor sterke remedier man bruker. Har da kun opplevd av pollering/lakkrens får fjerna flekkene.

 

(Dette er som regel kun et problem på biler som ikke har blitt pollert så ofte, eller aldri pollert)

Endret av pc^2007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...