mintman Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Sorry folkens, for dere er dette sikkert et dumt spørsmål, men det er første gang jeg bygger min egen pc: Med i mitt nye Chieftech kabinett lå den en blyring på ca 2 cm i diameter. Hva er det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det er vel ikke en blyring, men en ferrittring. Den er til å vikle ledning rundt elns for å ta knekken på høyfrekvente spiker (peak). Blir en spole med 1/2 vikling. Fra notater: "Ferritt er et keramisk materiale med høy magnetisk permeabilitet. Det er laget av forskjellige ferromagnetiske metalloksyder (jernoksyd, manganoksyd, med mer). Det brukes som kjerner i trafoer og spoler for høyere frekvenser. Det er elektrisk isolerende, slik at man ikke får hvirvelstrømmer som gir tap, slik som i jern." Har allerede glemt ut fysikken jeg hadde nå før jul..... [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-01-04 21:39 ] [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-01-04 21:42 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Du skal bruke ringen til ledingene fra kabinettets frontpanel til hovedkortet. Tre ledningene for LED lampene, start og reset knappen gjennom ringen, høytaleren skal gjennom to ganger. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Ok...da forstår jeg. Takk for svarene:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå