Sevenord Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei! Som gammel traver med laptop i mange år er jeg nå totalt fraværende på hva som er inn/ut i hardware-verdenen.. Jeg titter på hk å vurderer å kjøpe noe nytt, som er litt framtidsrettet og samtidig støtter overklokking på en skikkelig måte. Hva må jeg se etter da? Om vi tar feks dette i betrakning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327603 Hvordan er spesifikasjonene der om jeg ønsker å bruke Core2Duo prosessorer etc samt overklokking.. Er takknemlig for litt inputs på denne fronten Edit: surfet litt rundt på komplett og så flere hk som støttet 1150 USB sloter og hadde 15 GbLAN kontakter (litt overdrevent men deres fortstår). Skjønner at slike ting har en del å si på prisen.. Endret 22. oktober 2007 av el`satanical Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Man trenger ikke allverden med extra for å bli fornøyd. Heller oppgradere etterhvert som behovet melder seg Kortet du linker til er imidlertid ikke spesielt fremtidsretta - støtter ikke 45nm cpu-er (Wolfdale, Yorkfield) - heller ikke Core2 Quad/Quad Core (Kentsfield), men Core2 Duo (Conroe) går greit. P965 Neo Sjekk at du ikke trenger mange IDE-enheter (max 2 på dette og ikke RAID). Det fine med slike billige demo-kort, syns jeg, er at de koster lite å bytte ut ved behov (P965 brikkesett er helt OK) - men om kortet overklokker bra vet jeg ikke (MSI-kort har ofte bra OC-egenskaper). Spørs hvor mye vil du gi for et hovedkort? Pris vs. ytelse og de små %-ene opp er ofte hype, dvs. overvurdert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå