Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vurderer å begynne bruke Kash kredittkort for bl. a. å fylle bensin og betale for ting på bensinstasjoner. Ser kortet koster 0kr å få, 0kr i gebyr og 0kr å bruke. Hva er den negative delen med å bruke dette fremfor visakortet til min egen bank? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er vel bare dyrere hvis du venter med å betale regningen slik at renta begynner å gå. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det "negative" er vel at det er et kredittkort.. man bruker penger på forskudd, og det er jo fort gjort og overforbruke, og begynner det å rente seg blir det dyrt. Slik kredittkortselskap tjener penger. En annen ting var jo dette med minstegebyr på 250,- pr.mnd, skulle du ikke bruke kortet en mnd så er jo dette litt kjedelig. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det "negative" er vel at det er et kredittkort.. man bruker penger på forskudd, og det er jo fort gjort og overforbruke, og begynner det å rente seg blir det dyrt. Slik kredittkortselskap tjener penger. En annen ting var jo dette med minstegebyr på 250,- pr.mnd, skulle du ikke bruke kortet en mnd så er jo dette litt kjedelig. Man bør ha en ordnet økonomi ved bruk av alle kredittkort, og betale hele saldoen ved forfall. Trenger man kreditt er nok andre låneformer bedre med hensyn på renter. Jeg bruker dette kredittkortet (Kash) og gjør opp alt ved forfall, det koster meg ikke noe ekstra i renter eller gebyrer. Istedenfor får jeg litt over 62,5 øre rabatt på bensinen her i byen (vi har ikke bompengestasjoner, men en ekstra bensinavgift istedenfor). Når jeg fyller 40 liter utgjør det hele 25 kroner! På årsbasis ca. 700 kr som jeg kan bruke på andre ting, f.eks. aksjefond Når dette er sagt, så bør jeg gjøre oppmerksom på at Cresco har sendt et tilsvarende tilbud, der man kan få 6 % rabatt. Men kun i en overgangsperiode på et par måneder, deretter blir rabatten 4-5 %. Og i tillegg må man betale i kortautomat når man fyller bensin, ellers får man ikke rabatten. I dette tilfellet kan man ofte bli lurt til å bruke kortet også til andre ting på bensinstasjonen uten rabattmuligheter. Med Kash får man rabatt uansett om man betaler ved pumpen eller inne på stasjonen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det "negative" er vel at det er et kredittkort.. man bruker penger på forskudd, og det er jo fort gjort og overforbruke, og begynner det å rente seg blir det dyrt. Slik kredittkortselskap tjener penger. En annen ting var jo dette med minstegebyr på 250,- pr.mnd, skulle du ikke bruke kortet en mnd så er jo dette litt kjedelig. Hvor så du det med minstebeløp? Kanskje noe de har fjernet nå? Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du betaler vel ikke minstebeløpet dersom du ikke har noe utestående? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du betaler vel ikke minstebeløpet dersom du ikke har noe utestående?Mulig det bare var Pax som misforstod, eller jeg som misforstod han ja. må være 23 for å få kortetDet står så i betingelsene... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det "negative" er vel at det er et kredittkort.. man bruker penger på forskudd, og det er jo fort gjort og overforbruke, og begynner det å rente seg blir det dyrt. Slik kredittkortselskap tjener penger. En annen ting var jo dette med minstegebyr på 250,- pr.mnd, skulle du ikke bruke kortet en mnd så er jo dette litt kjedelig. Man bør ha en ordnet økonomi ved bruk av alle kredittkort, og betale hele saldoen ved forfall. Trenger man kreditt er nok andre låneformer bedre med hensyn på renter. Jeg bruker dette kredittkortet (Kash) og gjør opp alt ved forfall, det koster meg ikke noe ekstra i renter eller gebyrer. Istedenfor får jeg litt over 62,5 øre rabatt på bensinen her i byen (vi har ikke bompengestasjoner, men en ekstra bensinavgift istedenfor). Når jeg fyller 40 liter utgjør det hele 25 kroner! På årsbasis ca. 700 kr som jeg kan bruke på andre ting, f.eks. aksjefond Når dette er sagt, så bør jeg gjøre oppmerksom på at Cresco har sendt et tilsvarende tilbud, der man kan få 6 % rabatt. Men kun i en overgangsperiode på et par måneder, deretter blir rabatten 4-5 %. Og i tillegg må man betale i kortautomat når man fyller bensin, ellers får man ikke rabatten. I dette tilfellet kan man ofte bli lurt til å bruke kortet også til andre ting på bensinstasjonen uten rabattmuligheter. Med Kash får man rabatt uansett om man betaler ved pumpen eller inne på stasjonen. Det blir feil, jeg har brukt kortet inne på stasjoner og får selv en sms hvor det står at rabatten ble registrert 2 minutter etterpå. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 5 % bensinstasjonrabatt er gjeldende på alle bensinstasjoner som hos Visa er registrert under kategorien ”bensinstasjon” (jfr. MCC-kode 5541 og 5542). Så det er altså bedriftens registrering hos Visa som avgjør rabatten, ikke hvor man betaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå