Caveman Skrevet 30. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 hei, på min dell inspiron 4150 med r7500c får jeg bare Svart/hvitt på tv ut, noe som vet hvordan dette fikses? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 30. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 Hvis du søker finner du titalls tilnærmede lignende tråder. f.eks "tv-ut" eller svart hvitt på tv elns. er det så vannskelig å bruke the mf søkefunksjon da? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 jeg prøvde men jeg fikk ikke noen. kanskje noe feil med den? Lenke til kommentar
Razul Skrevet 30. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 Du må passe på å sette utsignalet til "PAL-B" i skjermkortinnstillingene på PC-en, og så må TV-en stå på "S-AV", "S-Video" eller "S-VHS" på scartinngangen (eller den inngangen du måtte bruke på TV-en. Hvordan er den PC-en forresten? Har en venn som lurer på å kjøpe seg en slik. Noen spesielle ting som er verdt å nevne? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 pcen er meget bra, veldig fornøyd. blir litt varm på undersiden, det er eneste minus, men det blir vel de fleste med høy specs. skal teste det med tv ut nå, takk Lenke til kommentar
mezz Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Caveman: bruker du vanlig slik tv-ut/scart-kabel-sak? (Har ikke peiling på slik elektronikk, altså). Men en kamerat av meg snakket om at disse kablene var loddet "speilvendt" eller noe i den duri Europa, og han hadde bestilt slik kabel fra USA istedet. Så det jeg lurer på, er om disse Clas Ohlson-kablene funker greit på f.eks TV-ut på Inspiron 4150. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Har TV'n egen s-video inngang? Hvis du bruker s-video fra skjermkortet til scartpluggen, så er det nok TV'n som ikke takler s-video signalet. Med vga kabler skulle du få farver, men da får du større begrensning på hvor langt unna TV'n kan stå. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 grunnen til at du får svart/hvitt er at du sender ut s-video signal fra maskinen..og tv'n tror det er RGB.... S-video har litt annen kabling slik at ved å dytte signalet inn på en RGB inngang på TV ser det svart hvitt ut... Skal bare være å gå inn i skjermdriver oppsettet og endre fra S-vid til RGB. Lerun Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 se om du har noen valg på tven. Jeg får s/h på playstation hvis jeg ikke velger riktig instilling på tven. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har hatt samme problem, og bruker en s-video kabel ut fra skjermkortet og scart inn. Dette skapte problemer. Dette løste seg når jeg brukte verktøyet Tv-Tool. Du finner det på http://www.tvtool.com Det viste seg tilslutt at det var driverene som var noe galt med. Jeg har installert de nyeste Nvidia driverene og nå funker TV-out som en drøm. Dette gjelder selvsagt bare dersom du har Geforce-kort... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg hadde svart/hvitt jeg også på min i4150, før jeg fant ut at på TV'n er det 2 innstillinger for S-video på TV'n (sony TV). Svart/hvitt på kanal AV 3 Farger på kanal AV 3s Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg hadde svart/hvitt jeg også på min i4150, før jeg fant ut at på TV'n er det 2 innstillinger for S-video på TV'n (sony TV). Svart/hvitt på kanal AV 3 Farger på kanal AV 3s samme system som på Panasonicen min det. inntak i front ikke sant? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 jeg har s-video til composite tror jeg det heter, så på scart til tv. jeg skal prøve noen av tingene litt seinere. nye forslag er forsatt velkommen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Skumleste igjenom, og du kan ikke velge s-video på et tv med bare scart, da heter kanalene av1-uendelig. Ta og sjekk manualen hvilken av scart inngangene som har støtte for svideo. gå så inn i meny på tv og endre hva scarten skal ta imot fra composite eller rgb til svideo Så endrer du til pal-b eller g tror jeg i windows Tvtool koster penger, (mangler de selv jeg...) Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 31. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg fikk også svart-hvitt bildet når jeg prøvde å koble pc'en til tv'en. Kjøpte masse kabler fra div forretninger i Norge, og ALLE ga meg svart-hvitt bildet. Til slutt kom jeg over ei side på internett, www.s-video.com , og der kjøpte jeg en kabel. Fikk den forrige uke, og den fungerer perfekt. Kosta 220 kr inkl frakt Dvs billigere enn en kabel som ikke funker i Norge Og det beste av alt: En slags kabel med scart som gir deg farger går ikke å få kjøpt i Skandinavia (dvs om tv'en din ikke støtter s-video) Lenke til kommentar
mezz Skrevet 9. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2003 Ikke at dette er så relevant for forfatteren av denne tråden. Men det står altså på denne siden hvorfor man ikke får fargebilder på tv'er som ikke har egen svhs-inngang (tv-ut på laptop --> comp på TV) med vanlig scart-svhs-kabel. So you've connected your laptop's S-Video-out to your telly with a SCART adapter that you bought from some morons in Europe and you're getting a bloody black and white signal? http://www.s-video.com/svideoscart.html Kan være interessant for folk som i framtiden søker etter løsning på dette problemet. :-) Lenke til kommentar
striky Skrevet 10. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2003 Bildet blir svart/hvitt dersom: 1 - Du ikke stiller inn rett TV-standard. I Norge er dette PAL (enten B eller G) 2 - Du sender bildet som S-video-signal, og TV'n (inngangen) ikke støtter S-video. Dette løses enten ved å velge en inngang som støtter dette, eller ved å kjøpe en spesiell overgang til composite, som blant annet fåes kjøpt hos www.s-video.com Lenke til kommentar
ekren Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 Hadde samme problemet selv med min Compaq EVO N800C - fikk kun svart/hvitt på egen tv når jeg brukte scart-kontakt.. Med vanlig svhs-svhs kabel (på tv med inngang for dette) var det ikke noe problem. Løsningen for meg var en liten adapter til 29,- fra biltema som konverterer svhs til composite - og dermed fikk jeg fargebilde også på min egen tv som ikke støtter svhs. ikke det største utlegget i verden.. Lenke til kommentar
mezz Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 ekren: ah..så det finnes altså slike konvertere i Norge? Var rundt i flere butikker (Clas Ohlson, Komplett, datasjappa ved siden av Komplett) og alle sa at dette ikke gikk an. Makan altså. Oh well. Nå har jeg allerede bestilt fra US. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har også hørt fra flere at det ikke går ann pga. signaltyper osv, men fikk tipset om overgangen fra biltema her i forumet for en stund siden, og i praksis fungerer det hvertfall helt utmerket, uansett hva de sier på komplett og clas ohlson.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå