Gr0v Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg skal lage en metode som setter inn penger dersom beløpet er større enn null, og en metode som tar ut penger dersom beløpet er større enn/lik saldoen. class Konto { private long kontonr; private String navn; private double saldo; public Konto(long startKontonr, String startNavn, double startSaldo) { kontonr = startKontonr; navn = startNavn; saldo = startSaldo; } public long finnKontonr() { return kontonr; } public String finnNavn() { return navn; } public double finnSaldo() { return saldo; } public boolean innskudd(double beløp) { if (beløp>0) saldo = saldo + beløp; return true; } else return false; } public boolean uttak(double beløp) { if (saldo >= beløp) saldo = saldo - beløp; return true; } else return false; } } Jeg forstår ikke hva som er galt. Når jeg kompilerer kommer det opp slke feil; Konto.java:37: class, interface, or enum expected } ^ 5 errors Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Når du har flere kommander i en if så må du lage en blokk Dette bør fungere class Konto { private long kontonr; private String navn; private double saldo; public Konto(long startKontonr, String startNavn, double startSaldo) { kontonr = startKontonr; navn = startNavn; saldo = startSaldo; } public long finnKontonr() { return kontonr; } public String finnNavn() { return navn; } public double finnSaldo() { return saldo; } public boolean innskudd(double beløp) { if (beløp>0) { saldo = saldo + beløp; return true; } else return false; } public boolean uttak(double beløp) { if (saldo >= beløp) { saldo = saldo - beløp; return true; } else return false; } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå