Gå til innhold

Hille design til portfolie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er at det egentlig så ganske greit ut. Så så jeg litt mer på det, og har følgende kommentarer;

- Pikselfonter gikk av moten for noen år siden

- Jobb videre med fargene, men vurder om den brunoransje kanskje kan brukes på mindre områder enn slik den brukes nå

- Gjør siden dobbelt så bred

- Får vi se en versjon med litt lorem ipsum, med eksempeloverskrifter, -paragrafer, -lister, -linker ++ ?

- P-o-r-t-e-f-ø-l-j-e

Ganske kort kritikk, men foreløpig er det ikke altfor mye å si noe på.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Mulig pixelfonter gikk av moten for et par år siden, men til akkurat dette designet passet det virkelig inn. Vet ikke hva slags font du har tenkt til å bruke som brødtekst, men i menyene synes jeg pixelfonten så bra ut. Ellers så ting veldig cleant ut, men ønsker også litt lorem ipsum for å få et ordentlig inntrykk av designet :)

Lenke til kommentar

I tillegg til det Haraldson nevner, ville jeg redusert effektbruken noe. Primitive 3D-bevel-etterligninger gjør seg sjeldent noe bra. Den 1px hvite linja over menyelementene dine f.eks ser ut som et dårlig forsøk på en skarp bevel, ville heller fjernet den linja. Og rundt hele siden har du en svart skygge, siden ser antakeligvis bedre ut uten denne skyggen. Elementene er ikke NØDT til å sprette ut av skjermen med skygger og stas :)

Lenke til kommentar

Pluss

- Grått men ikke kjedelig

Minus

- Nummerering av meny?

- Å bruke bilder som meny punkt er i bunn og grunn en dårlig idé såfremt du ikke veit hva du gjør.. Håper du bruker en liste med meny-punktene som bg

- Skriftstørrelsen på menyen er mye mindre en paragrafene.. hvorfor??

- Siden er alt alt aaaalt for tynn, gi den litt mer bredde "Fordi den fortjener det"

- Logo? Om "Hille.com" skulle være en logo, så lurer jeg på hva slags portfolio dette er..

- Hvilken hensikt har de stripene i bunnen?

- Overskrifter som er lik paragrafer (I tekst og størrelse) og utformet som punkt liste..? Why?

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar
Pluss

- Grått men ikke kjedelig

Minus

- Nummerering av meny?

Syntes det var fint.

- Å bruke bilder som meny punkt er i bunn og grunn en dårlig idé såfremt du ikke veit hva du gjør.. Håper du bruker en liste med meny-punktene som bg

Skal kun ha disse 4 valgene så jeg trenger ikke flere knapper.

- Skriftstørrelsen på menyen er mye mindre en paragrafene.. hvorfor??

Tja, skal se hva jeg får gjort med det.

- Siden er alt alt aaaalt for tynn, gi den litt mer bredde "Fordi den fortjener det"

Hvor mye større?

- Logo? Om "Hille.com" skulle være en logo, så lurer jeg på hva slags portfolio dette er..

har ikke kommet opp med noe logo enda, derfor satte jeg ikke inn noe annet der.

- Hvilken hensikt har de stripene i bunnen?

Er ikke sikker, syntes det var fint. Kan prøve uten i neste utkast.

- Overskrifter som er lik paragrafer (I tekst og størrelse) og utformet som punkt liste..? Why?

Glemte egentlig å stille størrelsen, vil se på saken..

Takk for "tips" :)

Endret av H1lle
Lenke til kommentar

Veldig bra ! Men hvorfor så smal layout ? Ville utnyttet vinduet litt mer og da får du mer plass til enda kulere ting :)

Skulle jeg kritisere på noe så er det banneren, der må du ha litt mer enn bare tekst syns jeg, kanskje noe fancy grafikk som representerer deg ? Ellers var det konge ! ;)

Pixelfonts utav mote ? Say what ? Kan du umulig si, pixelfonts er jo utrolig klart og tydelig og tar seg ut på nesten alt. Representerer en moderne / teknisk design syns jeg. I rette elementer funker det som her.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg liker det noe særlig. Synes det er et veldig fjortispreg over siden, med pixelfont og tall i menyen og sånt.

- Smalt

- Merkelig header/meny-kombinasjon

- Stygge avrundede hjørner (tips: f.eks. 8px avrunding på den ytterste firkanten, og 5px avrunding på den innerste bør se mye bedre ut)

- Stygg vektorting i hjørnet av det som ikke er headeren

- Gammeldags og glorete bakgrunn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...