Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

DnB Nor Nettbank, hvordan betale til kredittkortet?

Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns også at det er en helt tåpelig løsning.. det burde gå ann å overføre penger til kredittkontoen, som det er å overføre fra den, eller som det er imellom alle andre kontoer..

De gjør det slik utelukket for å tjene penger!

Men jeg har nå ihvertfall e-faktura på det kortet, så litt lettere er det enn det var..

Lenke til kommentar
Jeg syns også at det er en helt tåpelig løsning.. det burde gå ann å overføre penger til kredittkontoen, som det er å overføre fra den, eller som det er imellom alle andre kontoer..

De gjør det slik utelukket for å tjene penger!

Men jeg har nå ihvertfall e-faktura på det kortet, så litt lettere er det enn det var..

Det går fint an å overføre penger direkte til kredittkontoen. Det har jeg gjort mange ganger, men hva er egentlig problemet med å betale via giro til kontonummer med KID? Det er ikke noe annerledes og koster ikke noe, så jeg skjønner ikke hvor du mener at de tjener penger på det.

Lenke til kommentar

Det blir jo det samme det da. Hvis du ikke har fått første faktura, eller har glemt å lagre kontonummeret eller eller eller.

Poenget er at det virker forenklende å ha en funksjon lignende "overføre fra" kredittkortet. I tillegg er det ikke alle som liker å ha noe utestående på kredittkortet, uansett om det har forfalt eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet.

Å overføre penger tilbake til kontoen tar like lang tid som det tok meg å skrive denne setningen her.

Om man ikke liker å ha noe utestående på kortet og samtidig har penger på konto, hva er poenget med å bruke kredittkortet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig ikke problemet.

Å overføre penger tilbake til kontoen tar like lang tid som det tok meg å skrive denne setningen her.

Om man ikke liker å ha noe utestående på kortet og samtidig har penger på konto, hva er poenget med å bruke kredittkortet i utgangspunktet.

For det første: hva om du ikke har lagret kontonummeret?

Du behøver ikke å ha hatt penger på konto i det tidspunkt du brukte kredittkortet. La oss bare si at du brukte kortet, 10 dager senere kommer lønnen din, så får du lyst å betale det ned med en gang.

Lenke til kommentar

Så lenge du har betalt en tidligere giro til kredittkortkontoen har du både kontonummer og KID i oversikten over utførte betalinger. Det er dermed ikke spørsmål om du har lagret kontonummer eller ikke. I tillegg har du evt. forrige giroblankett/efaktura som har alle nødvendige informasjoner slik at du kan foreta innbetalinger når du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Da har du tabbet deg ut og må kontakte banken for å få greie på hva det er, evt. bare kikke på nettsidene til korttilbyderen hvis de er fornuftige nok til å legge ut info.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Ja, faktisk vesentlig mer arbeidskrevende. Jeg betaler absolutt alt med kort, da blir det noen sider kontoutskrift å gå gjennom. Ringe banken tar i snitt flere minutter.

Dette handler ikke om syt, men at DnB Nor kunne lagt til den funksjonen i nettbanken sin. (og ja, forslag er sendt DnB Nor kort.)

Å betale regning er ikke gøy, å kverulere med deg her på forumet er vesentlig mer underholdende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...