Heilage Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Har nå litt mer enn jeg skulle ønske i minus på kredittkortet mitt, og vil gjerne betale litt av det. Problemet er at jeg ikke finner noen link eller måte å betale fra brukskontoen til kredittkortkontoen. Er det noen her som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du får faktura i posten hver måned. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er det samme kontonummer og kidnummer hver gang i tillegg, så det er bare å finne frem forrige regning. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du får faktura i posten hver måned. Jeg tenkte jeg skulle være på forskudd og betale den nå med det samme. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Da får du ringe kundesenteret til DnB nor-kort, så får du kontonummer og kid fra dem. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg syns også at det er en helt tåpelig løsning.. det burde gå ann å overføre penger til kredittkontoen, som det er å overføre fra den, eller som det er imellom alle andre kontoer.. De gjør det slik utelukket for å tjene penger! Men jeg har nå ihvertfall e-faktura på det kortet, så litt lettere er det enn det var.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Dem har så så mange dagers rentefri utsetelse og sålenge du betaler regningen når den kommer så blir du ikke belastet. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg syns også at det er en helt tåpelig løsning.. det burde gå ann å overføre penger til kredittkontoen, som det er å overføre fra den, eller som det er imellom alle andre kontoer.. De gjør det slik utelukket for å tjene penger! Men jeg har nå ihvertfall e-faktura på det kortet, så litt lettere er det enn det var.. Det går fint an å overføre penger direkte til kredittkontoen. Det har jeg gjort mange ganger, men hva er egentlig problemet med å betale via giro til kontonummer med KID? Det er ikke noe annerledes og koster ikke noe, så jeg skjønner ikke hvor du mener at de tjener penger på det. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvor gjør du den prosedyren da? Det er enklere og kjappere og gjøre det uten bruk av kid, spesielt hvis du ike har kidnummeret tilgjengelig. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Betaling med melding i nettbanken, men jeg ser virkelig ikke problemet med å betale inn på kontonummeret på giroen med kiden. Begge deler lagrer man jo i nettbanken, så det er ikke så mange tastetrykk. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Når det ikke er lettere å få betalt til kredittkortet så er det en større sjanse for at noen ikke får betalt innen fristen.. Hadde det vært "overførin til egne konti" så hadde det jo vært veldig enkelt for alle.. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det blir jo det samme det da. Hvis du ikke har fått første faktura, eller har glemt å lagre kontonummeret eller eller eller. Poenget er at det virker forenklende å ha en funksjon lignende "overføre fra" kredittkortet. I tillegg er det ikke alle som liker å ha noe utestående på kredittkortet, uansett om det har forfalt eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ser virkelig ikke problemet. Å overføre penger tilbake til kontoen tar like lang tid som det tok meg å skrive denne setningen her. Om man ikke liker å ha noe utestående på kortet og samtidig har penger på konto, hva er poenget med å bruke kredittkortet i utgangspunktet. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ser virkelig ikke problemet.Å overføre penger tilbake til kontoen tar like lang tid som det tok meg å skrive denne setningen her. Om man ikke liker å ha noe utestående på kortet og samtidig har penger på konto, hva er poenget med å bruke kredittkortet i utgangspunktet. For det første: hva om du ikke har lagret kontonummeret? Du behøver ikke å ha hatt penger på konto i det tidspunkt du brukte kredittkortet. La oss bare si at du brukte kortet, 10 dager senere kommer lønnen din, så får du lyst å betale det ned med en gang. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 For det første: hva om du ikke har lagret kontonummeret? Så lenge du har betalt en tidligere giro til kredittkortkontoen har du både kontonummer og KID i oversikten over utførte betalinger. Det er dermed ikke spørsmål om du har lagret kontonummer eller ikke. I tillegg har du evt. forrige giroblankett/efaktura som har alle nødvendige informasjoner slik at du kan foreta innbetalinger når du måtte ønske. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) For det første: hva om du ikke har lagret kontonummeret? Da har du tabbet deg ut og må kontakte banken for å få greie på hva det er, evt. bare kikke på nettsidene til korttilbyderen hvis de er fornuftige nok til å legge ut info. Endret 31. oktober 2007 av Naranek Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 begge problemstillingene til Naranek og PerB er vesentlig mer arbeidskrevende enn å ha en funksjon i nettbanken lik "overføre fra kredittkort". 1 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vesentlig mer arbeidskrevende? Dropp et innlegg på dette forumet og du kan overføre pengene 5 ganger på samme tiden. Sytesamfunn. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ja, faktisk vesentlig mer arbeidskrevende. Jeg betaler absolutt alt med kort, da blir det noen sider kontoutskrift å gå gjennom. Ringe banken tar i snitt flere minutter. Dette handler ikke om syt, men at DnB Nor kunne lagt til den funksjonen i nettbanken sin. (og ja, forslag er sendt DnB Nor kort.) Å betale regning er ikke gøy, å kverulere med deg her på forumet er vesentlig mer underholdende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå