bøh Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg sitter på en ganske så gammel maskin for tida, og hvis jeg har lyst å oppgradere, må jeg oppgradere stort sett alt... Jeg har tenkt å kjøpe GPU, CPU, CPU Kjøler, Hovedkort, strømforsyning, lydkort strømforsyning og Minne. Er litt i tvil om jeg ikke skal kjøpe en ny skjerm også, da min CRT skjerm begynner å bli nokså gammel, men hvis det ikke har noe å si for resten av oppsettet, så kan det vente. Den gamle PC-en min var ganske bra i sin tid, og har fungert lenge, og jeg håper dette nye oppsettet gjør det samme. Jeg kjøpte noen unødvendig dyre deler på den gamle PC-en da jeg trodde at jeg skulle drive med mye overklokking ol. noe jeg bare så vidt gjorde... Så det har jeg ikke tenkt å bruke penger på denne gangen, men jeg har ikke noe imot å knote litt med PC-en heller! Det er ca 5 år siden sist jeg satt å leste aktivt på hardwareforumet og var oppdatert med alt av data utstyr, så jeg er litt grønn nå, håper dere kan hjelpe meg. Jeg har brukt Hardware sin anbefaling som utgangspunkt, og vil vel egentlig gå for den, men vil gjerne ha noen meninger om dette oppsettet. De tingene jeg lurer på er: Hvor viktig er skjermen i forhold til grafikkortet jeg kjøper? Hvor mye minne er nødvendig, vil 2 GB holde? Finnes det bedre alternativ til skjermkort og hovedkort? Oppsett: hovedkort: Asus P5N-E SLI Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Grafikkort: Gainward GeForce 8800 GTS 320 MB CPU: Intel Core 2 Duo E6850 Minne: OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT Strømforsyning: OCZ StealthXStream 600 Watt CPU kjøler: Zalman CNPS9500LED Link til Gamer PC-en for grundigere oversikt Hvis det er noe annet dere har å si om oppsettet er det bare å fyre løs Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvor viktig er skjermen i forhold til grafikkortet jeg kjøper? - Så lenge du har en kobling som passer så går det fint, men det er stor forskjell på crt og dagens lcd skjermer, og hadde du plugget i en lcd ved siden av crt`n din så hadde du sikkert kjøpt en med en gang Men pengene bestemmer som regel og du kan jo vente et par mnd eller så. Hvor mye minne er nødvendig, vil 2 GB holde? - 2GB går fint, men som med skjermen så kan du kjøpe mer senere hvis du syns det går litt trått. Det er jo relativt billig. Finnes det bedre alternativ til skjermkort og hovedkort? - Det gjør det vel stort sett alltid, men det er bra saker det der da! Skal du opp et hakk på skjermkort fra det der så blir det en god del dyrere. Valgets kvaler. Hvis du ser inne på seksjon for Lydkort så er det vel stor enighet om at lydkort ikke trengs på de aller fleste av dagens nyere hovedkort, så de pengene kan du godt bruke på noe annet. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei! Her er et oppsett jeg har lekt meg med. Det er basert på kjøp fra Netshop.no. Pris uten skjerm og høyttalere er ca 13000 kr. Ca 18000 med. Tommys Gaming Rig Oktober Endret 22. oktober 2007 av tommyms Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Dropp lydkortet! Skal ein ha lydkort idag så skal det minst vere Dolby Digital Live på det. Når det gjelder CRT vs LCD så er CRT milevis overlegen på biletekvalitet. Men sliter med antall tommere. Vil du over 20 tommer så er LCD nok det beste. Har du ein god CRT og kan leve med at den tar litt plass så ville eg ha beholdt den og hoppa over LCD generasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå