SPiLL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Nå som vinteren kommer så lurer jeg på hvordan det er med bærbar og kulde. Det er jo folk som tar med bærbar til skole/jobb og andre steder, men finnes det noen regler for at det ikke skal skje noen skade? Tenker da gå ut med bærbar i veske. Kanskje 20-30 min ute i kulda før den kommer inn i et hus. Er det greit å skru på bærbar med engang eller burde jeg vente litt så det ikke blir noe kondens i maskinen? Endret 22. oktober 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Kunne jeg aldri tenke meg skulle bli et problem. Hvis det ikke er veeeeeeldig høy luftfuktighet der du bor da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det vil oppstå kondens om maskinen blir tatt fra innetemperatur til minusgrader. Du bør derfor vente 30/60min før du tar ibruk datamaskinen, slik at mesteparten av kondensen går bort. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det vil oppstå kondens om maskinen blir tatt fra innetemperatur til minusgrader.Du bør derfor vente 30/60min før du tar ibruk datamaskinen, slik at mesteparten av kondensen går bort. Det er jo folk som jeg ser sitter på bussen og trikken med bærbare omtrent hver dag uansett om det er kaldt eller ikke. Tviler på at mange av de som tar den med på jobben/skolen venter med å skru den på. Har prøvd å finne ut om det er noe særlig problemer med bærbare og kulde eller kondens og jeg finner ikke så mye om det. Da kan det ikke være så stort problem i såfall. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hvis det er veldig ekstremt, så kan du kanskje vurdere panasonic toughbook. Den er en råtass... PS! Du burde som du er inne på selv, sjekke om det er kondens før du booter opp. Evt. skaffe deg en ny PC-veske som passer bedre til forholdene. Jeg merket selv, bare jeg fraktet gitaren min over fjellet. uten noe særlig regn eller temperaturvariasjoner, så var den faktisk klissvåt når jeg kom fram. Det var ikke et hyggelig syn, men etter èn dag, så var den god som ny. Bare vær obs. Evt. kan du legge noe fuktighetsfjærnere eller avispapir i vesken. Endret 22. oktober 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå