Gå til innhold

hvilket redigerings program skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle bestille meg et Sony HDR-SR7E , men så tenkte jeg at jeg like greit kunne kjøpe et redigerings program.. men er litt grønn på hvilket program jeg skal velge ,

 

jeg har aldri gjort slike redigeringer før så jeg trenger et program for nybegynnere,

så at de hadde noe som het pinacle ? er det noe bra?

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte jeg skulle bestille meg et Sony HDR-SR7E , men så tenkte jeg at jeg like greit kunne kjøpe et redigerings program.. men er litt grønn på hvilket program jeg skal velge ,

 

jeg har aldri gjort slike redigeringer før så jeg trenger et program for nybegynnere,

så at de hadde noe som het pinacle ? er det noe bra?

Om du aldri har drevet med noe som heter videoredigering før, så er nok Pinnacle et greit valg. Dyrt i forhold til hva slags funksjoner du får, men det er jo veldig brukervenlig og greit om du er nybegynner ;-)

Lenke til kommentar

Du kan jo muligens starte med windows moviemaker. Jeg mener det er det største hesteverket som noen gang er laget, men jeg er jo vandt med Vegas og det er ganske stor forskjell på de to.

 

Om jeg aldri hadde redigert noe før kunne jeg nok levd med Moviemaker. Det er jo trossalt gratis.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Vil man bevege seg litt videre, så bør man kikke på Adobe Premiere Elements. Det er nok litt tyngre enn Pinnacle, men utrolig mye mer stabilt. Har også flere funksjoner.

 

At det er litt vanskeligere å lære, bør man ikke bry seg om. Det første digitale redigeringsprogrammet jeg brukte, var Media 100, som var et program som også ble brukt av semiprofesjonelle selskaper. Så fort man forstår prinsippet, så kommer man fort inn i det. De mer avanserte funksjonene kan man lære seg etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du skal kjøpe Sony HDR-SR7E så burde du kjøpe Pinnacle Studio 11 Plus el Ultimate, da får du full støtte for HD da de nevnte versjonene støtter både HDV og AVCHD.

Og det med stabilitet er i de eldre versjonen. Jeg brukte ver. 9 før, og ver 11 er ikke å sammenligne med denne.

Husk å last ned siste patch som nå er 11.1.1 fra Pinnacle sin side. Skal love deg at du ikke blir skuffer :)

 

Adobe Premiere Elements 4.0 som er nyeste versjon støtter ikke HD!! Så ikke kjøp denne til ditt kamera.

Endret av KnightFal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...