Heineoen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei! Kjøpte meg for under en måned siden nye bakdekk ved navn Enduro Runway av Vianor.. Betalte vell 1300 for 2 tror jeg.. Disse dekkene er dirkete farlige å kjøre med vill jeg påstå! Baken kommer med en gang.. Selv i en svak helling i en rundkjøring med passe fart fikk jeg skrens.. Og spesielt når det er vått må jeg nesten bare la bilen stå, og det er nesten ikke å ta i heller =s Dette har jeg meldt fra om til Vianor, men de mener at det ikke er noe feil på dekkene og at siden jeg fikk dem så billig vill de ikke bytte dem inn i noe annet.. Har selv kjørt på billig dekk fra både Hankokk og Nangkang men ikke noe i nærheten av de hadde så dårlig egenskaper som disse! Er det lov å selge folk slike dekk? :O Noe jeg kan si for å få hevet kjøpet til noe annet? Takk!.. Endret 22. oktober 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 har samme erfaring med roadstone kjøpt hos eiker. farlige dekk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Stort sett må man vel si at "kjøpt er kjøpt". Dumt at Elkjøp ikke selger dekk Det er lurt å lese litt tester etc før man kjøper dekk, det er bedre å betale litt mer for å få mye bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vil vel tro at man får det man betaler for 1300 for 2 stk er jo ikke spesielt dyrt... men det er vel en slags typegodkjenning på alle dekk, så burde vel ikke være ulovelig og selge... men er ikke sikker... men Har opplevd at kvalitetsdekk fra bridgestone også er glatte som f når det er vått ute, har liggi breit mange ganger i rundkjøringer som jeg ikke hadde planlagt.. hehe Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vil vel tro at man får det man betaler for 1300 for 2 stk er jo ikke spesielt dyrt... 1300 for to dekk er vel ikke spesiellt billig heller? I hvertfall om det er ordinære dimmensjoner vi snakker om? Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vil vel tro at man får det man betaler for 1300 for 2 stk er jo ikke spesielt dyrt... 1300 for to dekk er vel ikke spesiellt billig heller? I hvertfall om det er ordinære dimmensjoner vi snakker om? Eller er jeg helt på jordet nå? vil ikke si at 650 kroner dekket er så altfor dyrt... men er da en smakssak da... husker ikke helt hva mine kosta men langt mere enn 650 kroner dekket... mutter jobber i ett bilfirma og får derfor mye rabbatter på felg/dekk.. (kjøpte ikke mine der da) med 45 % rabatt betale hun vel 4-500 kroner uten moms.. husker ikke merket på dekke... hmm plager meg Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Disse dekkene er dirkete farlige å kjøre med vill jeg påstå!Baken kommer med en gang.. Selv i en svak helling i en rundkjøring med passe fart fikk jeg skrens.. Og spesielt når det er vått må jeg nesten bare la bilen stå, og det er nesten ikke å ta i heller Du får kjøre etter forholdene og festet.. Hvis bilen er farlig å kjøre på vått føre bør du nesten gå over hjulopphenget og finne grunnen. For hvis det er så ekstremt som du forteller er det neppe bare dekkene sin feil Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har du riktig lufttrykk i dekkene dine da? Neste gang vil jeg anbefale å kjøpe noe dyrere. Dekkene er jo tross alt det viktigste du har for å holde deg på veien. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 er det her regumerte dekk eller? På mercha ( 265 45\16) hadde vi regumerte dekk før, og da slapp baken så fort de lukta fuktighet i lufta. Det ene bakhjulet eksploderte også, så de billige dekkene ble ikke fullt så billig med tanke på felg skadene Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for alle svar.. Hva vill regumerte dekk tilsi? Vianor har nå sakt jeg kan få bytte inn dekkene å kjøpe noen andre av bedre kvalitet! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Regummierte regner jeg med han mente, altså at utslitte dekk monteres på nye 'spor' igjen.. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Regummierte regner jeg med han mente, altså at utslitte dekk monteres på nye 'spor' igjen.. Jaahh... Stemmer det Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg syns ikke 1 300,- for 2 dekk var billige, men godt du får tilbud om bedre dekk. Jeg kjøpte en gang Mastersteel, 1 700,- for alle 4. og de dekka var meget gode på våtvei, da jeg valgte supersport, i stedet for clubsport. men dem blei utslitte på 1 sesong. Dimensjonen var 195 - 65 - 15 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Artig å kalle et dekk i dim. 195/65/15 for supersport! Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Artig å kalle et dekk i dim. 195/65/15 for supersport! jeg sa feil, Prosport var det riktige navnet Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hva slags bil kjører du? For meg høres det ut som om du har for mye bremsekraft bak. Da kommer ræva med en gang. Låste hjul søker alltid fremover Fikk du nye dekk? Hjalp det? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Chrysler Neon 98' Har faktisk bytta bakbremsene i fjord ja.. Så de er av nyere dato da frambremsene nok ikke har vært bytta.. Men oppførere seg ikke sånn med andre dekk.. Kjører nå med Nokian Hakka dekka mine og det sitter mye bedre enn det sommer dekka gjorde på tør asfalt.. Får nye når jeg skal legge om til våren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå