Gå til innhold

Athlon xp1600 vs 250 W strømforskyning

Toresen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil funke fint med en 250w psu og AthlonXP 1600+, har et tilsvarende oppsett (t-bird 1,4) i et In-win s500 med 250w.

Det som er negativt er at psu jobber max når du kjører på fullt, og da går strømforsyningsviften på full guffe, den støyer mer enn cpu viften!!

Hvis du er opptatt av støy ville jeg kjøpt ett kabinett med en 300w strømforsyning, vil garantert bråke mindre!

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-05 12:12, FooKer skrev:

Det som er negativt er at psu jobber max når du kjører på fullt, og da går strømforsyningsviften på full guffe, den støyer mer enn cpu viften!!

Er ikke helt enig med deg der! Powersupply'et leverer si 250W hele tiden.. den leverer ikke f.eks. 100W når maskinen er idle og skrur seg opp til 250W under load! Det er temperaturen alene som avgjør hvor fort viftene i powersupply'et snurrer.. kanskje du mener at et powersupply på 350W har større og bedre vifter som ikke bråker som mye? Høres i så fall ikke ut som det er DET du mener -Eller tar JEG feil kanskje?

:?:

Lenke til kommentar

Quote:

Er ikke helt enig med deg der! Powersupply'et leverer si 250W hele tiden.. den leverer
ikke
f.eks. 100W når maskinen er idle og skrur seg opp til 250W under load! Det er temperaturen alene som avgjør hvor fort viftene i powersupply'et snurrer.. kanskje du mener at et powersupply på 350W har større og bedre vifter som ikke bråker som mye? Høres i så fall ikke ut som det er DET du mener -Eller tar JEG feil kanskje?

:?:

Å si dette er jo som å si at en forsterker trekker like mye watt når volumet står min som på max... Selvfølgelig trekker pc'en mindre watt i hvilemodus enn ved max belastning, det er jo hele vitsen med tempratur regulerte PSU vifter.

Lenke til kommentar

Dessuten vil jeg bare si at den av dere som klarer å få et 250W PSU til å levere 250W Kontinuerlig i e time, er ganske gode.

Det vil klare 250W "peak", men ganske mye mindre i vanlig drift. Ihvertfall hvis du skal ha stabil spenning. Dessuten trenger man jo "aldri" 340W kontinuerlig, der er kun når CD-Brenner og DVD-ROM spinner opp, og Prosessoren jobber at du kommer opp i en liten peak. Og der hvor da 250Watteren mister spenning, og du får BSOD, vil et 300W klare å holde spenningen oppe den lille tiden det trengs.

Dessuten er det jo teit å ha en 250W som strever og sliter hele tiden, det blir jo j***** varmt...

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...