killmeister Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg overtalte en kamerat til å legge inn ubuntu, etter at han hadde endel problemer i windows. Dette er en hp bærbar maskin som er noen år gammel. Cden starter og instalasjonen går sin gang, helt til jeg får feilmelding som sier noe om IO feil på hdc.sektor .... Jeg har prøvd både grafisk og ikke grafisk inst av ubuntu. Det som er litt rart er at jeg instalerte knoppmyth, på samme PC-en bare timer før, som fungerte. Prøvde å legge windows etter alle ubuntuproblemene men den skrur seg plutselig av når det gjenstår 4%. kan det være feil på hdd? er det mulighet for å logge inst av ubuntuen, slik at jeg kan legge det ut her? takker for svar!! Endret 22. oktober 2007 av killmeister Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 vil tippe hdc er cdrom. Så noe gale med CD-en? Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 vil tippe hdc er cdrom. Så noe gale med CD-en? hmmm. det har jeg ikke sjekket for å være helt ærlig. den virket dagen i forveien. Men når du sier det, så kunne jeg kanskje tenkt meg til at hdc var cd får teste den når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Husk å brenn ubuntuCDen på lav hastighet, husker jeg hadde problemer med det. Når jeg brente et par skiver på 2 ganger hastighet, gikk det til slutt... Verdt et forsøk=) Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Nyeste ubuntu har også en funksjon for å teste CD-en, om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Nyeste ubuntu har også en funksjon for å teste CD-en, om jeg husker riktig. Ja, men denne sier ofte at CD-en er ok, selv om den muligens ikke er det. Det er i alle fall erfaringen jeg og noen andre har hatt, og jeg har bare vært borti det når det gjelder installasjon av ubuntu. Altså husk å brenn på lav/laveste hastighet når du brenner installasjonsCDen. Prøv i alle fall, er jo ikke garantert at det funker, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå