simenss Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg får en bluescreen rett etter at Windows XP har startet opp: Hva kan feilen være? Endret 22. oktober 2007 av simenss
simenss Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Skrevet 22. oktober 2007 Mulig svar finner du her Smart! Denne hjelpesiden burde jeg ha oppdaget tidligere ...
MrLure Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Sliter med det problemet selv på endel HP maskiner på jobb. De krasjer over en lav sko, helt uten forvarsel. Problemet lar seg løse ved å kjøre chkdsk /r fra recovery console, men dette er dog en prosess som tar 12-24 timer.
simenss Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Skrevet 22. oktober 2007 Sliter med det problemet selv på endel HP maskiner på jobb. De krasjer over en lav sko, helt uten forvarsel. Problemet lar seg løse ved å kjøre chkdsk /r fra recovery console, men dette er dog en prosess som tar 12-24 timer. Kan man bruke en oppstartsdiskett for å komme inn i recovery console? Og må man ha installasjons-CD for å kjøre chkdsk?
Hårek Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Har du ikke en XP CD? Hvis man må bruke floppy så er det 6 disketter som kan lastes ned som gjør det samme. Chkdsk kan kjøres fra Windows eller fra Recovery Console. http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_rec.htm
Fluffinator Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Prøv å start opp i kommandolinje, (husker ikke hva det heter sånn nøyaktig) og hvis det funker så skriv chkdsk.
MrLure Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Du trenger ikke Windows CD-en for å starte opp recovery console. Man kan laste ned oppstartsdiskene til Windows XP, og ut i fra de lage en boot cd som starter Windows installasjonen. Der kan man velge recovery console. Bare å følge guiden her.
simenss Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har nå funnet Windows CD-en, men når jeg velger F3 (gjenopprettingskonsollet) fra CD-en får jeg beskjed om at den ikke finner noen harddisk, og kan derfor ikke starte gjenopprettingskonsollet.
Big_JT Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 Hatt sukse med å fikse slike feil med UltimateBootCD. Også mange andre fine verktøy for å søke seg frem til sære feil på den disken.
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har nå lastet ned ISO-filen og brent den på en CD-plate. Maskinen vil likevel ikke boote fra CD-en. Jeg får til å boote fra f.eks. Windows CD-en, så skal da ikke være noe problem. Skal jeg kun brenne deler av ISO-filen?
Big_JT Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Fra FAQ på UBCD Question: I inserted Ultimate Boot CD into my CDROM drive and rebooted the computer. The reboot was as usual and no text-based menu was displayed. Have I done anything wrong? Chances are, your BIOS is configured to boot from the harddisk first instead of the CDROM drive. Since your HDD is bootable, it will boot into your usual OS. Change your BIOS settings to boot from the CDROM drive first before the harddisk. [Contributed by Claus Kofoed Nielsen] Once battling with a Toshiba laptop, I was browsing the Toshiba tech-support website, where i found a note about problems with DVD/CD-R combi drives. On these drives there has been reported problems with reading CD's burned at high speed. Toshiba suggested not to burn CD's at higher speed than 8x to make sure they will read on their combi drives. I have followed the advice when burning CD's for general use, that I'll try to make sure will read on most systems, and have to say it's worth the prolonged time to burn the CD. For some of the problems with not reading the CD I suspect this could be a solution - particular in cases where commercial CD's will boot (where the production is different from home burned CD's). Personally, I burn the UBCD at 4x - even when using 52x capable CD-R disks, and have since then not had the problem. For CD-drives that won't boot any bootable CD, though the BIOS enables it, is worth checking if they are installed as slave instead of master on the IDE. [Contributed by Charles Appel] Check your BIOS settings for the following: * CDROM is set to bootable * CDROM is set to boot before your first disk If both these are set, then perhaps you have a bad burn of UBCD. Try the following: * Burn at a slower speed * Burn to a CDR instead of a CDRW * Make sure you are burning the ISO correctly. EDIT: bug med kodeboksen..... Endret 26. oktober 2007 av Big_JJ
Hårek Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Har du forstått det med å bruke en ISO fil? Den må brennes som image, det går heller dårlig hvis du bare brenner ut filen eller innholdet.
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Skrevet 26. oktober 2007 Har du forstått det med å bruke en ISO fil? Den må brennes som image, det går heller dårlig hvis du bare brenner ut filen eller innholdet. Jeg la innholdet over i en mappe og brente innholdet over på en CD-plate med Windows' innebygde brenneprogram. Med andre ord er nok dette grunnen til at CD-en ikke vil boote. Skal prøve å brenne med Nero denne gangen.
simenss Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Skrevet 27. oktober 2007 Etter å ha prøvd det meste var det et lite program i UltimateBootCD som fikset problemet. Takk Big_JJ!
PUCH Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har samme problemet som du hadde, simenss, og lurer på hvordan du gjorde for å ordne det med UltimateBootCD? Jeg har brent det ut og bootet med det på PC-en som har problemer.
simimann23 Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg får opp denne meldingen: STOP: 0X000000ED (0X8292BE30, 0XC0000006, 0X00000000, 0X00000000) KANSJE EN NULL FOR MY ELLER FORLITE MEN HAR PÅ FØLELSEN AT DETTE SKJYLDES NOE ANENT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå