presets Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hello Jeg trenger noen ekspert tips. 1. Er det sant at 680i spiser minne? 2. Blir 680i jævlig varm? 3. er det bedre å velge en rimelig P5 siden jeg ikke skal kjøre SLI? 4. Jeg kan INGENTING om P5K så jeg trenger litt hjelp 5. Jeg har rundt 25k å bruke på pc. dere kan se handlelisten min så langt og gjerne fortelle hva dere syns http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...40-2892EB0D6FA0 CPU-kjøler kjøpes hos microplex. det blir 2x14cm( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=15s605 ) og 1x8cm( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...amp;mcat=15s358 ) vifter på kjøleren IFX-14( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=IFX14&mcat=c175 ) Er det forøvrig nok strømuttak til alle viftene som skal surre og gå i kabinettet og hele maskinen? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Først det oppsettet du har satt opp virker fornuftig, viss du skal overklokke hardt... Antar du ikke skal det (fortell viss du skal det), og da er mange av komponentene du setter opp (tenker spesielt hovedkort og ram) totalt overkill og ved spare på dem ville du kunne kjørt to 8800GTX i SLI. Jeg antar du vil få bruk for det, fordi i et oppsett til 25l ville jeg aldri gått for noe mindre enn en 24" (Har en selv, ville anbefalr det på alle oppsett over 15k) og med oppløsningen slike skjermer kjører nyter du bra av SLI. Angående 680i eller P35 brikkesett så er ikke det så nøye, P35 oppnår litt høyere overklokks, men 680i har vist seg å gi bedre ytelse i forhold til klokks på prossessor, i praksis er de så å si like (er no min menning i allefall)... Det du bør tenke på er å finne et hovedkort av enten P35 eller 680i SLI LT som ikke koster noe særlig mer enn tusenlappen. Videre lurer jeg på hvorfor du har tatt med lydkort, er det pimært fordi du skal bruke PC-en til å høre på musikk eller til å avlaste prossesor i spill og til å bedre lydopplevelsen i spill? X-FI er bra til spill, men noe søppel når du skal høre på musikk... Kommer tilbake med et forslag til et alternativt oppsett til deg, rettet mot gaming og ikke overklokking (selv om det nok kan overklokkes litt det å)... Lenke til kommentar
presets Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hehe.. Har planer om å klokke prosessoren en god del ja.. håper alt fra 3.0 - 4.0 ghz. Men kan man kjøre SLI med P35 a? og hva er forskjellen på vanlig 680i og 680iLT? Lydkort skal jeg bruke til gaming ja Selvfølgelig musikk og men så lenge jeg kan høre at det er musikk så driter jeg i kvaliteten xD Men om du kan komme med et lignende oppsett med f.eks 8800gtx i SLI så er jeg helt åpen for alle forslag Lagde et oppsett til : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F2-6D4376AE6C58 ACHTUNG! Jeg har bare satt opp 8gb ram for morroskyld Endret 22. oktober 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Et forslag til oppsett. Valgte SHG som butikk, grunnet pris og min positive erfaring med dem(kombinert med min negative erfaring med Komplett). Endrett på HK og Ram, ettersom jeg antar du ikke skal overklokke skulle ikke de nye og billigere kompontene ha noe å si på ytelsen. Valgte strømforsyning fra Thermaltake ettersom jeg har en selv som har sturret å gått (på en stille måte) i min pc i snart 4 år og Thoughpowerserien deres har fått god omtale, i tillegg til dette er de godt priset. Byttet disken på 500GB til 2 250GB av Raid Edition serien til WD, denne serien har fått my skryt og 2 av disse, med 16MB cache, i RAID burde sikkre god ytelse. Spilleytelsen burde holde i lange baner med to 8800GTX i SLI. Viedere kan du vurdere å bytte ut Q6600 prossesoren med en E6850 ettersom de færeste av dagens spill utnytter fire kjerner(UT3 og Supreme Commander er vell de utakkene jeg har sett). Antar du skal ha lydkort til spill, oppgraderte derfor til det nest råeste i X-FI serien og avlaster prossesoren og resten av systemet mer enn Gamer versjonen, samt at det har bedre 3D-lydeffekter (men for å ha de sagt så harer jeg navnet på kortet). Byttet G5 musen med en MX518 ettersom jeg anser sistnevnte som overlegen og laser sensorer som en salgsgimmic som gir dårligere ytelse. Om du ikke er låst på Logitech vil jeg anbefale Razer Deathadder. Byttet tastaturet grunnet nettbutikk og at jeg ikke vet noe om det tastaturet du valgte, samt at G15 har fått mye positiv kritikk, samt at prisen er grei (vil dog anbefale Razer Tarantuala ettersom det er et bedre tastatur (men dyrere) og at jeg er en Razer fanboy ) La med en 24" skjerm fra Samsung(har samme selv og den er nydelig), i tilfelle du skal ha skjerm. Edit: så ikke reply, så satt opp som gammer oppsett, men burde klare å klokke til ganske bra Endret 22. oktober 2007 av Xaser Lenke til kommentar
presets Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) hehe. Takk Hva kom prisen på oppsettet ditt? uansett G5 har jeg selv fra før av og har 2 G7er så holder meg til Laser. Syns egentlig at MX518 er like bra bare jeg liker bedre sense-knappeplasseringen på G5.. G15 går jeg ikke for av noen enkle grunner. Prøvd det selv, like det ikke, for stort, for mye dill. Selv er jeg Logitech-boy så jeg går ikke for razer xD Men harddiskene, hva vil 2*250 være bedre enn en 500? Skjermen skal jeg gå for en 226CW. Lydkortet er akkurat det samme som jeg har valgt Toughpower 750w og Corsair 750w er antakeligvis 2 helt like PSUer.. så vidt jeg har lest. men Corsair har lenger garanti. Edit : Jeg kommer til å trenge Termisk pasta og OS det manglet listen din Endret 22. oktober 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Gikk litt fort i svingene i stad , hadde dårlig tid.... Endret litt på oppsettet etter det du forespurte, men satt fortsatt opp skjerm på 24" ettersom jeg anser det som komplett idioti å ikke kjøpe minimum en så stor skjerm med så høy oppløsning i denne prisklassen (har 24" selv og det er definitivt vært pengene ). Ellers la jeg ikke inn noe tastatur ettersom SHG ikke hadde det du hadde lagt inn originalt (men vil andbefale Razer sitt gamer tastatur ) Angående overklokking er kjernefrekvensen til prossessoren(Q6600) 1066MHz/4=266,5MHz. Multiplier er 9. Frekvens på rammen er 800MHz/2=400MHz. Det betyr at du kan overklokke prossesoren til 9*400MHz=3,6GHz uten å tenke på å overklokke minnet. Jeg tviler på at du PC6400 minne burde være noen begrensning på overkokking når du klokker på luft med denne prossessoren (husk du kan ganske sikkert overklokke minnet en del 533MHz burde være lett oppnåelig, det ville gi 9*533MHz=4797MHz!). En økning på 1,2GHz er ganske respektabel overklokk på en firekjerner. Ville videre anbefalt deg å vurdert et Kandalf kabinett med innebygd vannkjøling fordi det gir deg grei vannkjøling med mulighet til å kjøle CPU og GPU'er, noe som vil bety mye for støy og overklokking av GPU'ene. Samt at kabinettet holder høyere byggekvalitet enn det du har valgt samt at jeg like utseende mye bedre Angående PSU så er TT psu'ene utstyrt med 14cm vifte i motsetning til 12cm på corsair noe som vil bety en del på støy og kjøling. Videre endret jeg til en litt biligere TT psu som er modulær Edit: lagra fila i bmg, endra til jpeg Pic.bmp Endret 22. oktober 2007 av Xaser Lenke til kommentar
presets Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg blir bare mer og mer fristet av forslagene dine, men har vært sååå sikker på oppsettet jeg har hatt Først og fremst.. NO WAY!! Jeg går ikke for et Razer tastatur men kandalfkabinettet, ok det ser rimelig fett ut. men, kommer det sånn at jeg får eventuelt vannkjøling på 2 8800gtxer? Men jeg liker ikke vinduet, er redd for at det skal se for rotete ut, er det vanskelig å rydde i kabinettet? Men.. Svar på dette og.. Hva om jeg kjøper det oppsettet jeg har planlagt ifra før av.. kanskje med 24" istedet for 22" skjerm da.. så går jeg for det.. Fordi jeg har eeegentlig ikke mer penger enn det jeg har satt opp fra før av.. og oppsettet du anbefaler er dyrere.. hva om jeg da heller bare kjøper oppsettet mitt som det er og eventuelt kjøper en GPU til og kanskje et nytt kabinett senere? Men uansett.. takk for all hjelp <33 Dessuten.. er ikke vannkjøling litt vanskelig? Endret 22. oktober 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Gir meg ikke enne Dette oppsetter kommer på 20 624 kr og er med en GTX Dette omtrent samme pris som ditt oppsett, men uten tastatur(finn et du liker å bestill det der de har det, kan jeg foreslå Razer ), men med prossessorkjøling, alle viftene du trenger og 24" skjerm Så dette er nok langt billigere enn ditt når du legger til kjøling og skjerm Anngående vannkjøling er dette blitt veldig lett. Kandalf LCS systemet kommer med alt du trenger for å vannkjøle prossessoren (untatt bateri og anti alge middel) og alt du trenger for å kjøle graffikkort(ene)(dette kabinettet har en 3*120mm radiator så det kan vannkjøle en Quad CPU og 2 GTX'er) og hovedkortetet er noen kjøleblokker. Men dette kan du ta senere når du har prøvd vannkjøling av bare prossessoren. Dette kabinnetet koster 500 kr mer enn det du valgte, men har med prossesorkjøler og nok vifter, dermed blir det i sum billigere (eller du kan kjøpe andre vifter og betale ca. det samme). Det er ikke vanskelig å rydde et kabinett, spessielt ikke med det oppsettet jeg har satt opp . Det har en modulær PSU som gjør at du ikke har kabler som ikke brukes som slenger rundt. Det er vannkjølt noe som ser fett ut og gjør at du nyter å ha vinduet... Kabinetet er romslig, dette hjelper mye med ryddingen. Skal dessuten gi deg de to viktigste triksene for å få et ryddig kabinett: før kablene bak hovedkortplata og bruk masse strips for å knyte dæm ned der de ikke synnes, så enkelt er det:cool:... Grunnen til 2*250GB framfor 1*500GB er for å kjøre RAID som øker ytelsen. Edit: hatet .bmp, glemmer alltid å sette .jpeg Ny.bmp Endret 22. oktober 2007 av Xaser Lenke til kommentar
presets Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Tror jeg kommer til å gå for det samme oppsettet som før bare oppgradere til nytt kabinett og en GPU til senere Men vet du om det er plass til 2 8800gtx, en X-fi lydkort og et haupagge tv-kort på HK? I det hele tatt i hele kabinettet? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Bådde hovedkortet du har valgt og det jeg har valgt har 2 PCI spor og 2 PCI-Xtreme-16X spor så de har akkurat nok slots til ditt behov Lenke til kommentar
presets Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 JESS Men da tar jeg nok å kjøper det jeg har planlagt og sparer opp til en GPU til og et kabinett til senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå