TheOats Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 I går hadde jeg noen bilder jeg ville ha som bakrund på 360en min. Men først så ble de for små, så jeg kunne se fargene bak bildet. Så jeg tok dem inn i photoshop å forstørret dem til 1920 x 1080. Men da ble de skikkelig kornete. OK greit at noen av dem kanskje ble det siden det var veldig mye forstørrelse, men noen av dem hadde originalt en veldig stor oppløsning så de burde ikke bli så kornete. En ting til er at de var for "tynne", kunne se bakrunden oppe og nede på bildet (det fylte ikke opp skjermen helt oppe og nede). Noen som har noen tips/erfaringer? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ikke forstørr et lite bilde selv om orginalen var stor. Bruk orginalen til å sette ønsket størrelse. skjær av bildet slik at aspect ratio blir riktig. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ikke forstørr et lite bilde selv om orginalen var stor. Bruk orginalen til å sette ønsket størrelse. skjær av bildet slik at aspect ratio blir riktig. Men vil ikke boxen blåse det opp uansett? Hvordan finner jeg ut av riktig "aspect ratio"? Tven min støtter 1080p (har den på i) men oppløsingen på bildene var uansett feil siden de var kuttet i toppen og bunnen. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ingen som vet hvordan jeg fikser riktig aspect ratio i PS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 # Theme image dimensions must be 1120x770 pixels, at 72x72 DPI. The image format should be PNG with 32 bpp color depth. # The active area (the "safe" area) is in the center with dimensions of 720x620 pixels. Anything outside of this area may be covered by the blades or not shown when the console is in widescreen. Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Låner tråden litt jeg: Men hvor legger jeg inn bakgrunnsbilder selv på 360, og kan jeg velge ulike bilder til de ulike bladsene? Noen som kunne skrevet litt fremgangsmåte på dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Låner tråden litt jeg:Men hvor legger jeg inn bakgrunnsbilder selv på 360, og kan jeg velge ulike bilder til de ulike bladsene? Noen som kunne skrevet litt fremgangsmåte på dette? På forhånd takk Du kan ikke det. Du må i så fall bruke ett ferdig tema. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Bare å gå på media, så bilder. Så velger du hvor bildene ligger hen, finner bildene, trykker på X for å bruke det som bakgrund...rett meg vist feil. dessverre så går det bare an å ha et bilde, går ikke an å mikse det selv... Ikke så godt forklart men håper du skjønner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Aspect ratioen er 16:9 i widescreen på en Xbox 360, derfor bør du ha et bilde som er minst 1920 eller 1280 pixels bredt, avhengig av om du kjører 1080i/p eller 720p. Å skalere opp et bilde vil alltid forårsake at det ser dårligere ut, så du bør ha ta utgangspunkt i å ha et bilde å forminske. Ta så å kutt sammen bildet ditt til 1920x{hva enn for oppløsning Photoshop sier, behold aspect ratio} eller 1280x{samme som ved 1920}, marker hele bildet og CTRL+C (kopier). Lag så et nytt bilde i 1920x1080 eller 1280x720 og klipp inn bildet (CTRL+V) her. Prøv så etter beste evne å få med det du synes er viktig på bildet og lagre det som et format 360-en kan bruke. Dersom bildet orginalt er 4:3 vil du logisk nok miste noe av bildet, men med litt flaks får du sentrert på det du synes er viktigst på bildet. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 # Theme image dimensions must be 1120x770 pixels, at 72x72 DPI. The image format should be PNG with 32 bpp color depth. # The active area (the "safe" area) is in the center with dimensions of 720x620 pixels. Anything outside of this area may be covered by the blades or not shown when the console is in widescreen. Aspect ratioen er 16:9 i widescreen på en Xbox 360, derfor bør du ha et bilde som er minst 1920 eller 1280 pixels bredt, avhengig av om du kjører 1080i/p eller 720p. Å skalere opp et bilde vil alltid forårsake at det ser dårligere ut, så du bør ha ta utgangspunkt i å ha et bilde å forminske. Ta så å kutt sammen bildet ditt til 1920x{hva enn for oppløsning Photoshop sier, behold aspect ratio} eller 1280x{samme som ved 1920}, marker hele bildet og CTRL+C (kopier). Lag så et nytt bilde i 1920x1080 eller 1280x720 og klipp inn bildet (CTRL+V) her. Prøv så etter beste evne å få med det du synes er viktig på bildet og lagre det som et format 360-en kan bruke. Dersom bildet orginalt er 4:3 vil du logisk nok miste noe av bildet, men med litt flaks får du sentrert på det du synes er viktigst på bildet. Godt svar, men det NIrD "quoter" sier at det skal være 1120x770. Betyr det at 360'en ikke kan vise blide i full hd? (Mener også i spill da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå