Gå til innhold

Koble xbox til laptop (PC-en har en trådløs tilkobling til internett)

Itis

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bærbar pc med trådløs tilkobling til internett. Når jeg kobler denne direkte til xboxen med krysset kabel mister jeg internett forbindelsen på den trådløse tilkoblingen, og omvendt. Den trådløse tilkoblingen har alltid dynamisk IP, og problemene oppstår først når jeg gir den lokale tilkoblingen statisk IP. Da mister jeg internettforbindelsen men oppnår forbindelse med xbox'en. Jeg trodde nettverkstilkoblingene fungerte uavhengig av hverandre!??

Hvorfor fungerer ikke begge nettverkstilkoblingene samtidig?

Er det noen fordeler at xbox er tilkoblet internett når man ikke har xbox live? Kan man allikevel spille spill online?

håper noen kan hjelpe!

Endret av Itis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at du er på en 192.168.0.x adresse gitt av rutern som selv bruker 192.168.0.1 samme adresse som ICS (Internet Connection Sharing) på laptopen vil bruke når du kobler opp xboxen mot den for å kommunisere med xboxen.

Begge nettverkstilkoblingene virker samtidig så lenge det ikke er konflikter ute å går, som ovenfor (både rutern og lan porten på laptopen hevder å ha 192.168.0.1). Løsningen er å få ICS til å bruke en av de andre private nettene, men hvordan det gjøres.. det vet jeg ingen ting om.

Ingen fordeler å være koblet opp til live om en ikke er "gold" member utenom å kunne laste ned demo'er av kommende spill.

Lenke til kommentar

Hei, takk for kjapt svar:)

Det ser ut til å stemme med mine problemer. Adressen til ruter stemmer, men PC en blir tildelt 3 siffer (192.168.0.xxx) Har prøvd å aktivere ICS, men får beskjed at noen på nettverket allerede bruker Ip adressen. Noen som vet hvordan man skifter IP på ICS? eller hvordan man unngår denne type konflikt

Lenke til kommentar

enkleste hadde nok å bare bridge begge nettverkskoblingene til en, slik at PC-en OG xboxen får dynamisk IP-adresse. noe som fungerer fint med meg som bare har trådløs nettverkskobling til husverten.

med xboxen på live, kan du laste ned demoer og sånn, men ikke spille live, der må du har gold-abonnement.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...