tarquinn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Har 3 kombobokser som inneholder Kategori, underkategori og under-underkategori. Når jeg endrer kategori, henter jeg underkategoriene (ajax). Når jeg endrer underkategorien hentes under-underkategori. Dette fungerer utmerket i IE, men ikke i Firefox. Det kan se ut som om funksjonen ikke blir kalt opp i det hele tatt. Har testet med en alert(), men den kommer kun opp i IE. Er dette en bug i Firefox, eller gjør jeg noe feil. Her er funksjonen som skal hente under-underkategoriene: function getSubCat(building_id, action){ var ajaxRequest; try{ // Opera 8.0+, Firefox, Safari ajaxRequest = new XMLHttpRequest(); } catch (e){ // Internet Explorer try{ ajaxRequest = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch (e) { try{ ajaxRequest = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e){ // FATAL ERROR alert("En ukjent feil oppstod!"); return false; } } } // Funksjon som skal ta imot data fra server ajaxRequest.onreadystatechange = function(){ if(ajaxRequest.readyState == 4){ document.getElementById('subdiv').innerHTML = ajaxRequest.responseText; } } var maincat = document.getElementById('selKategori').value; var subcat = document.getElementById('selHovedPunkt').value; ajaxRequest.open("GET", 'ajax/getcat.php?building_id='+building_id+'&maincat='+maincat+'&subcat='+subcat+'&action='+action, true); ajaxRequest.send(null); } Endret 25. oktober 2007 av tarquinn Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvor har du satt inn alert? Hvis den ikke kommer til linjen: var ajaxRequest; engang, så tyder det vel på at det er en feil i en annen funksjon? Hvis du har en internettadresse hvor jeg kan se scriptet i aksjon kan jeg kanskje si noe mer fornuftig. Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hvor har du satt inn alert? Hvis den ikke kommer til linjen: var ajaxRequest; engang, så tyder det vel på at det er en feil i en annen funksjon? Hvis du har en internettadresse hvor jeg kan se scriptet i aksjon kan jeg kanskje si noe mer fornuftig. Hadde satt inn alert etter ajaxRequest.onreadystatechange... Har prøvd meg fram og det ser ut til at det er denne som feiler: ajaxRequest.onreadystatechange = function(){ if(ajaxRequest.readyState == 4){ document.getElementById('subdiv').innerHTML = ajaxRequest.responseText; } } Men denne er identisk med den som fungerer på funksjon for å hente underkategoriene... Har dessverre ikke noen internettadresse å gi deg. Jobber på lokal maskin, men kan, hvis det er absolutt nødvendig legge det ut. Endret 22. oktober 2007 av tarquinn Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Må innrømme at jeg famler litt i blinde her. Har du prøvd å legge url'en du kaller i en variabel: var url = 'ajax/getcat.php?building_id='+building_id+'&maincat='+maincat+'&subcat='+subcat+'&action='+action og printe den med: alert(url); ? er det: onreadystatechange som feiler, eller er det ajaxRequest.readyState == 4 som feiler? Antar det er førstnevnte. Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Må innrømme at jeg famler litt i blinde her.Har du prøvd å legge url'en du kaller i en variabel: var url = 'ajax/getcat.php?building_id='+building_id+'&maincat='+maincat+'&subcat='+subcat+'&action='+action og printe den med: alert(url); ? er det: onreadystatechange som feiler, eller er det ajaxRequest.readyState == 4 som feiler? Antar det er førstnevnte. Det er førstnevnte som feiler ja. Url'en er korrekt. Som sagt så fungerer den knirkefritt i IE. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har du sjekket at get-requesten kommer fram? Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har du sjekket at get-requesten kommer fram? Ja, det gjør den. Plages fortsatt... Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har du sjekket at get-requesten kommer fram? Ja, det gjør den. Plages fortsatt... Nok et skudd i blinde: Har du prøvd å endre navn på objektet ajaxRequest, det kan jo dreie seg om en namespacekonflikt.... Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har gått bort i fra ajax. Reloader siden for hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå