Gå til innhold

I hvor stor grad tror du klesstilen din forteller hvem du er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt grunnleggende, så kan den si noe om hvor renslig du er som person. Hvis du ser noen som kommer med klær som lukter mer enn bare røyk, er slitte og hullete, så er det enkelt å anta at dette er noen som ikke bryr seg veldig mye om personlig renslighet heller.

Folk som hele tiden har 100% moderne klær som ser ut som om de kommer rett fra butikken, antar jeg at har litt lite fantasi og lite selvtillit, siden de ikke klarer å sette sammen sitt eget antrekk.

Folk som ser ut til at de bare tok på seg det som var øverst og rent i skapet, tenker jeg at ikke bryr seg så altfor mye om hva de faktisk har på, evt. mer om komfort enn stil, men at de bryr seg om renslighet. Hvis man ser mer på snitt og kvalitet på klærne, så kan man skape en oppfatning av hvor mye man er villig til å legge i klær man "bare tar på seg". Det vil være en viss forskjell på klær kjøpt på Ferner Jacobsen enn på Dressmann, både i snitt og materialvalg.

Folk som ser ut til å ha hatt en viss mening bak hva de tatt på seg, tenker jeg at er noe opptatt av hvordan de ser ut, og hvordan folk rundt dem oppfatter dem. Litt avhengig av hva de tar på seg, tenker jeg at de er mer eller mindre kreative, i hvertfall i forhold til klær, evt bare ravende gale. ;) Men jeg vil heller ha folk som ser ut til å ha en tanke bak påkledningen sin rundt meg, enn en gjeng med uniformerte fantasiløse folk.

Lenke til kommentar

Bortsett fra et visst kvalitetskille som Kirikiri nevner, så tror jeg egentlig ikke klesstilen betyr noe som helst.

Ta meg f.eks; Jeg kan en dag ha på meg en blå kasjmir/bomullsgenser, burberry skjerf og versace bukse med en spesiell vask og veldig bra fiksa hår. Den andre dagen kan jeg gå i veldig slitte mørke jeans, røff skinnjakke, rufsete hår og muligens litt eyeliner for prikken over rocke- i'en.

Jeg anser meg hverken som en soss eller som noen rock/emo fyr. Så derfor betydde ikke klesstilen noe som helst for meg. Det har bare med hvordan jeg føler for å gå den ene kvelden på byen eller med gutta.

Håper det ga litt innsikt i mitt syn på saken i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...