Gå til innhold

"Dagens dataspill er bare søppel"

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

"(Dagbladet.no):

- Dagens dataspill er i et kappløp på vei mot bunnen. De er bare søppel, noe som gjør meg trist.

Disse ordene kommer fra Nolan Bushnells munn, og Bushnell er ingen hvemsomhelst i spillsammenheng. I 1971 lagde han spillet «Pong», og året etter startet han spillselskapet Atari - som etterhvert skulle lede an i spillverdenen i årene som fulgte. "

Les artikkelen

Er dette bare et PR-framstøt fra Bushells side for å fronte spill-resturantene sine?

Er dagens dataspill på vei mot bunnen?

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at det er en like stor andel perler/hestekuk som tidligere. Men det er så mange mer av den nå og mer eksponert at man ser de dårlige mye lettere.

Også skal man heller ikke avskrive menneskets evne til å glemme de dårlige ting i fortiden og bare huske de gode tingene... Jeg mener...det har gått ett par år nå og førstegangstjenesten minnes faktisk som litt gøy nå....(!)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ja fordi Atari har ikke vært værstingen gjennom tidene og ledet også spillindustrien til bunnen ^^

Men seriøst, de amerikanske og europeiske utgiverne gir ut alt for mange spill som bare er lagd pga de har en lisens til en film eller fifa i seg. De drukner de andre spilla, og barna kjøper likevel bare drittspill fra kjente filmer.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Ja fordi Atari har ikke vært værstingen gjennom tidene og ledet også spillindustrien til bunnen ^^
Hva Atari har gjort etter at Bushnell forlot selskapet er vel ikke særlig relevant? Og hvis du refererer til dagens Atari, er det et helt annet selskap.

Men han tar selvfølgelig grundig feil her.

Lenke til kommentar

Men så er jo tydeligvis hans sitat satt ut av sammenheng. Som jeg forstår det, så mener han at dagens spill ikke er særlig sosiale fysisk. Altså, før så spilte man spill sammen med noen fysisk ved siden av hverandre. Altså, brettspill osv. I dag spiller vi alt for isolert fra hverandre. Vi har jo multiplayer (som mange mener faktisk er sosialt), men dette forandret fortsatt ikke det faktum at mange sitter på et mørkt rom helt alene og er "sosiale" over nett.

Lenke til kommentar

Tydelig at han ikke har hengt med hva PS2 og Wii har gjort de siste årene.

Vi har:

- Singstar

- Wii Sports

- Wii Play

- Guitar Hero

- Buzz

- Dance Revolution

Akkurat nå det siste året har Wii tatt spilling over til det sosiale på mange måter. PS2 har sine grupper ennå som spiller på titlene ovenfor. For meg virker det som om at han har lukket både øyne og ører de siste 20 årene.

Da spill kom var det mye mer interessant for folk generelt. Spill var ikke spesialiert for en gruppe mennesker. Det var for alle. Arkademaskiner o.l. var inne på den tiden. Tross i at Atari klarte å senke spillindustien, ble den hentet tilbake av NES. Igjen ble det populært og spill fikk sitt sosiale hopp igjen. Men etter det har det blitt mer rettet mot en fast gruppe, gamere. Dette er ikke til å unngå.

Det er ikke å gjemme bak lås at spill er en søppel heller, for mange av spillene der ute faktisk søppel, men det er langt i fra alle. Om han ser på skytespill og slik som søppel, tar han grundig feil. Bare fordi det inneholder mer voldelige former, er det ikke fordi spillindustrien har falt. Den har bare blitt mer realistisk, fordi ting har utviklet seg.

Sosiale spill finnes det en rekke av fremdeles, den er langt i fra død.

Lenke til kommentar

Ja ja, vi hører det stadig vekk, alt var mye bedre før, selv om alt var mye verre. For det første så har det kommet en rekke sosiale spill, som nevnt over i tråden. For det andre så mener jeg at det ikke er usosialt å møtes over nettet. For det tredje synes jeg at spilling og restaurant kombinert er en veldig dårlig ide.

Men jeg ønsker han lykke til med sitt spillkonsept.

Lenke til kommentar
For det tredje synes jeg at spilling og restaurant kombinert er en veldig dårlig ide.

Men jeg ønsker han lykke til med sitt spillkonsept.

Tenkte jeg og, man får jo ikke spist resturangmat samtidig som man spiller

Må nok si meg meg jeg også, mye bedre å sitte hjemme og spise peppes-pizza enn å måtte løfte rævva for å karre seg inn i sentrum og betale i dyre dommer for å bruke maskinen når det bare er "duh-avgifter" hjemme som strøm. Kjøper nok eller GH3 eller Rock Band og kjører en liten fest med noen klassekamerater enn å dra inn til Oslo og sitte med ukjente 13375p34k-bablende übernerder i CS e.l.....Dessuten har man vel itt mer "frihet" hjemme, mer plass til headbanging når man herjer på gitaren og dassen har som regel papir i holderen...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...