Gå til innhold

Er Windows XP Pro treigt?


Johnx

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Windows 2000 Pro og oppgraderte til XP uten å formatere.

Allle driverne virket unntat modemet, men det fikk jeg til å virke når jeg fikk til drivere som passet XP. Jeg har også koblet til et nettverk med en gamlere data. Jeg har en Belkin Switch som er helt ny kostet 800kr.

Nettverkskortet på den nye støtter 100mbs og swithwen, men jeg vet ikke om den gamle dataen sitt nettverkskort gjør det. Kan det ha noe med at det hakker i menyen i noen spill og alt fungerer sakte(foreksempel MSN når jeg skifter vinduer)?

Datan er nettoppkjøpt og har et Gforce4 TI4200 64, 512pc3200 ram og amd 2400xp+ så den skal da være rask dette skjedde etter jeg oppgraderte til Windows XP. Nå prøver jeg å laste ned windows update.

Hva skal jeg gjøre for at datan skal bli raskere som den egentlig skulle vært!!!! :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale og formatere (slette absolutt all informasjon på hd) harddisk for å sikre mot at drivere ikke tuller med hverandre osv. Mange gjør dette til og med en gang i måneden men det synes jeg ikke er nødvendig. Prøv også å sette faste ip adresser på nettverkskortene.

 

Jeg vil anbefale å formatere vær gang du endrer på noe inni maskinen, et eksempel er å skifte nettverkskort som kan være lurt for deg.

 

Måten å se om nettverkskortet ditt støtter flere hastigheter er å se bakpå maskinen der du plugger inn kabelen Hvis det er to grønne lamper støtter det 100 mbit, dette kan også sees på switchen (se i manualen hvordan) Ellers står det i enhetsbehandling

Lenke til kommentar

Huben er helt ny og det står at den støtter 10/100bt ethernet og nettverkskortet er intrigert i asus hovedkortet og der står det også 10100 betyr ikke det at det støtter 100 da? jeg tror det bare lyser ei lampe!

 

Jeg trenger da ikke nye nettverkskort når det står at det er 10/100.

 

Er rivatuner et program eller en driver til 3d kortet?

 

Jeg vet at 3d kortet mitt tåler overklokking for det har ei kraftig vifte!

det frister å tune det!

Lenke til kommentar
Ta en tur innom www.tweakxp.com

Det gjorde jeg og tweaket endel. Merket en betydelig ytelsesøkning

Vil ikke tro at det hjelper med all verdens tweaking når man installerer OS-et som en oppgradering over det gamle. Formatering og clean install er det som skal til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...