Gå til innhold

CNet Wireless-G CWP-854 og linux

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kortet en stund nå olear, så det er ikke nykjøpt. Hjelper ikke meg at 2.6.27 kjernen har god støtte for trådløst når det ikke støtter mitt kort. Høres kanskje idiotisk og egoistisk ut.

Får bare google videre da...

Hadde vi ikke en tråd om dette tidligere? Fjern modulene som følger med Ubuntu (enten fra disk eller blacklist), så last ned og kompiler siste driver fra serialmonkey.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Noen som vet hva feilen kan være?

Jeg har det kortet (CNet CWP-854) og det fungerte supert i mange uker. Men nå har jeg fått et problem som jeg lurer veldig på. Mulig at det er noen oppgraderinger eller noen filer som er borte. Jeg har bare erfaringer fra windows og dette er første gang jeg bruker linux.

Feil:

- Jeg kan se alle nettverkene i omerådet, men klarer ikke å koble meg til selv de uten passord.

- Jeg prøvde å se etter driver og så inder menyen i hardware drivers. Der er den ikke.

Mitt spørsmål er derfor hvilken mappe bør jeg sjekke og ligger det en driver eller noe på nettet?

Det står at dette er versjon 2.24.1 Ubuntu. 24.oktober 2008

Noen som vet hva feilen kan være?

Endret av New
Lenke til kommentar
- Jeg kan se alle nettverkene i omerådet, men klarer ikke å koble meg til selv de uten passord.

Hva skjer når du gjør dette? Feilmelding, annen beskjed?

- Jeg prøvde å se etter driver og så inder menyen i hardware drivers. Der er den ikke.

Mitt spørsmål er derfor hvilken mappe bør jeg sjekke og ligger det en driver eller noe på nettet?

Det står at dette er versjon 2.24.1 Ubuntu. 24.oktober 2008

Hardware drivers er kun for ikke-frie (propritære) drivere. Alt annet av drivere er inkludert med kjernen. Bra med informasjon om kortet og dens driver kan du ved å kjøre 'lshw -C network' i en terminal.

Dersom du mener at systemet har blitt "ødelagt" som følge av en oppdatering, legg inn bugreport på trackeren. https://launchpad.net/ubuntu/+bugs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...