2r3 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Eg har no to OS instalert på datamaskinen min, windows vista home premium og windows xp home, når eg slår på datamaskinen starter den automatisk i vista etter 30 sekunder vist eg ikkje velger noko anna, eg vil at det skal vere xp. Eg har hatt windows xp og windows vista home basic samtidig før da fiksa eg det sånn eg fikk boote i xp etter 10 sekunder om eg ikkje velger noko anna, prøvde samme metoden men fikk det ikkje til (brukte cmd til og fikse det, husker ikkje heilt kva eg skreiv men det var noke bcdedit tror eg). Bruker ikkje vista no for tida får eg har ikkje vista drivere til det trådløse nettverkskortet (finner ikkje vista drivere) og det er utrolig plagsomt når eg bare slår på dataen etter eg har vert på skolen og går å lager mat så starter den opp vista. (skriveleif) Edit: har prøvd søkefungsjonen på forumet og google for å finne det ut men fant ingenting. Endret 22. oktober 2007 av 2r3 Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Gå på Start> kjør > skriv "msconfig" > gå til Boot.ini, mulig du kan endre oppstarts rekkefølgen der. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Fra Vista, via cmd as administrator: bcdedit /default {ntldr} alt: bcdedit /v Se etter string for Identifikator i seksjon for ...Windows OS lasting.... eller noe sånt. {xxxxx......................} Skrive da...bcdedit /default {xxxxxx............}. Når du har skrevet bcdedit /default så kan du bruke ...merke...copy...paste funksjon du har i cmd for copiere stringen på plass og ikke skrive den manuelt. Bcdedit /timeout 5 ( 5 sec for å velge, om ikke, boote direkte i XP.) ikke velge mindre enn det i tilfelle du feiler på noe. For da går fort på feil valg. Displayorder har ingen betydning her. Lenke til kommentar
2r3 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hmm, det fungerte ikkje... fikk bare feilmeldinger: "Datalageret for oppstartskonfigurasjon kunne ikke åpnes. Ingen tilgang", eg har administrator rettigheter så det kan ikkje vere det, noen ide om kva det kan vere? Endret 24. oktober 2007 av 2r3 Lenke til kommentar
toremf Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hmm, det fungerte ikkje... fikk bare feilmeldinger: "Datalageret for oppstartskonfigurasjon kunne ikke åpnes. Ingen tilgang", eg har administrator rettigheter så det kan ikkje vere det, noen ide om kva det kan vere? Samme her. Det irriterende var at på jobben funka dette uten problem, Ikke på hjemmePCen. ToreMF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå