Isabeel Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vil bestille dette kabinettet herifra: https://prisguiden.no/product.php?product_id=57272. Men i steden for grønt, vil jeg ha babyrosa/lyserosa neonlys. Kan man ringe support eller noe slikt og få dem til å bytte om? Eller vet noen om hvor jeg får taki slik at det passer inn i dette kabinettet? Har ca. null peiling på hva jeg skal bestille osv, aner ikke, så kjekt med hjelp om akkurat hva jeg skal gjøre og bestille. Noen som kanskje evt. vet om noen stilie kabinett med rosa lys eller at man kan velge etc. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Regner med at dette "grønne lyset" kommer fra kabinettviftene...slik at disse bør byttes ut. Har aldri sett noen vifter med rosa lys, men det kan godt hende det finnes. Hvis ikke, så er det jo mulig å bytte ut viftene, med vifter uten lys, for så å sette inn noen katoderør. Lilla var det nærmeste jeg fant...men når det lyser, så ligner det på rosa... Pantera Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Rødekatodelys er rosa... Kjøp deg noen sånne. Lenke til kommentar
Isabeel Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 ^"kjøp deg noen sånne" hjelper meg egentlig ingenting. Link osv, hvor mange jeg burde bestille osv. Passer dem osv? Som sagt, aner ingenting av hva jeg skal bestille i forhold til det kabinettet, derfor spør jeg dere : ) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 www.prisguide.no - vanskelig er det å søke på "katoder" der... Hvor mange du trenger: Hvor sterkt vill du at det skal lyse? Holder med ett som regel, men kan være fint å kjøpe 2. Kjøp de som er 20cm, de passer hvertfall. Husk å kjøpe inverter hvis du kjøper katoder! Lenke til kommentar
Isabeel Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Sorry, men hva er inverter? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Wikipedia! og Microplex Endret 22. oktober 2007 av multisync Lenke til kommentar
c-man Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Inverter (basic kit) - http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...K&mcat=c242 Katode, rød 20 cm - http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...20&mcat=c60 Hvor vanskelig er det å finne linker som trådstarter spør om, i stedet for å lete opp på wikipedia eller lignende?? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) c-man: Tror det er fordi at forumet preges av at det har blitt et stort chatteforum for fjortiser med overproduksjon av hormoner som ikke vet hva et forum skal brukes til... Edit: fjortiser og ikke 14 åringer. Endret 22. oktober 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, dette var da et spesielt prosjekt. Kjøp 2 av lysrørene som c-man linka til, og en slik boks, så får du et kabinett som lyser som et middels bordell. Så forresten noe utstyr som hører hjemme med dette kabinettet på netthandelen.no her om dagen… http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...59&StuntID= http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...21&StuntID= Lykke til med case mod, og husk å legge ut bilder når du er ferdig. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Hvorfor linker dere til røde katoder når det er rosa som trådstarter skal ha tak i? Har ikke sett noen rosa katoder enda, men man kan få rosa neonlys eller led lys. Skal se om jeg finner noen lenker til noe. Du finner rosa neon i bilrekvisitta butikker som denne Og du har også rosa led lys her Går utifra at du ikke har noen anelse ossen man kobler til disse til PC-en, så anbefaler deg med å vente noen år til du får litt mer elektro kunskaper, eller noen til å hjelpe deg. Og ikke kjøp røde katoder, for de er verken røde eller rosa. Endret 26. oktober 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan har du tenkt hun skal få plass til 24in. rør i PC-en? Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hellemyr Er det ikke slik at rosa er en en lyserød farge? Er ikke selv eier av noen røde katode rør, men det jeg har hørt er at ”røde katode rør gir rosa farge.”. Det er mulig en må kombinere det røde røret med et hvit et eller noe i den duren, men slikt finner en ut av etter hvert (de koster tros alt 30 kroner). Om ikke effekten blir rosa nok så er det fint mulig å få tak i et annet rør seinere… Og en ting til: En trenger ikke å være noe unikum for å koble sammen 2 ledninger. En trenger heller ikke å studere spenningsdiagrammer, koblingsskjemaer eller å ha en mastergrad i elektronikk for dette. Den eneste måten å ”lære” dette på er å prøve. Denne slags dill er enkelt nok til at hu bestemor ville ha forstå det. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan har du tenkt hun skal få plass til 24in. rør i PC-en? Hmm, vet ikke. Så egentelig ikke så mye etter på spefikasjonene, men ser nå at denne ikke passer i en pc. Hellemyr Er det ikke slik at rosa er en en lyserød farge? Er ikke selv eier av noen røde katode rør, men det jeg har hørt er at ”røde katode rør gir rosa farge.”. Det er mulig en må kombinere det røde røret med et hvit et eller noe i den duren, men slikt finner en ut av etter hvert (de koster tros alt 30 kroner). Om ikke effekten blir rosa nok så er det fint mulig å få tak i et annet rør seinere… Og en ting til: En trenger ikke å være noe unikum for å koble sammen 2 ledninger. En trenger heller ikke å studere spenningsdiagrammer, koblingsskjemaer eller å ha en mastergrad i elektronikk for dette. Den eneste måten å ”lære” dette på er å prøve. Denne slags dill er enkelt nok til at hu bestemor ville ha forstå det. Røde katoder gir ikke en rosa farge, basta. Røde katoder gir et orange aktig lys. Skal man ha rosa lys så er nok led veien å gå. Og man trenger ikke å ha fagbrev i elektro for å koble til en led til en pc, man trenger bare å finne den riktige motstanden, og lodde den på leden sammen med noen ledninger og koble disse til strømforyningen med en kontakt eller bare lodde dem på. Ingen problem. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Dersom du ikke har loddebolt eller ikke klarer å bruke den, kan du bruke sukkerbiter istede. Det blir ikke like fint, men om du klarer å gjemme den gjør det jo ikke så mye. Goscinny Lenke til kommentar
Laland Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bare sånn at det er sagt, en venn av meg har dette kabinettet og det har en heller laber kvalitetsfølelse.. han er også inni "the whole bling-bling" perioden og er umulig å snakke med på det punktet. Ville heller anbefalt deg feks. Antec Nine Hundred som nylig ble en testvinner i en ganske stor test her på hw. Billigere er det også! Antec Nine Hundred i prisguiden Antec Nine Hundred i testen til HW. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg vil bestille dette kabinettet herifra: https://prisguiden.no/product.php?product_id=57272. Men i steden for grønt, vil jeg ha babyrosa/lyserosa neonlys. Kan man ringe support eller noe slikt og få dem til å bytte om? Eller vet noen om hvor jeg får taki slik at det passer inn i dette kabinettet? Har ca. null peiling på hva jeg skal bestille osv, aner ikke, så kjekt med hjelp om akkurat hva jeg skal gjøre og bestille. Noen som kanskje evt. vet om noen stilie kabinett med rosa lys eller at man kan velge etc. Takk på forhånd. Vurder blacklight i stedet for røde/rosa katoder (i den grad rosa katoder finnes). Med blacklight får du et lilla skjær og en tøff selvlysende effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå