evero* Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 noen som vet en enkel løsning for å vise dato i systemtray (altså ved siden av klokka) i vista? kan ikke skjønne at dette ikke er en innebygget funksjon? nærmeste jeg kommer på nå må være å installere rainlendar, men vil helst slippe å bruke 3. partsprogrammer som tar ekstra ressurser.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Jeg husker ikke helt hvordan det var da jeg kjører Windows 2000 som standard OS og kjører ikk Vista selv, men i Windows XP tror jeg det er slik at hvis du drar opp den systemtray baren så får du dato. Skal tro om det samme går i Windows Vista. Har ikke mulighet til sjekke om det faktisk stemmer. Det er bare noe jeg tipper. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 noen som vet en enkel løsning for å vise dato i systemtray (altså ved siden av klokka) i vista?kan ikke skjønne at dette ikke er en innebygget funksjon? nærmeste jeg kommer på nå må være å installere rainlendar, men vil helst slippe å bruke 3. partsprogrammer som tar ekstra ressurser.. Hvis du dobler størrelsen på oppgavelinjen så får du både dagen og datoen. Lenke til kommentar
evero* Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 wil: det stemmer at du får dato når holder musen over klokkeslett i vista også, men jeg ønsker å være enda mer "effektiv" pmarius: også et nyttig tips, men for meg funker det ikke å sløse med så mye skrivebordsplass.. takk for tips uansett! det virker som at det blir rainlendar inntil videre.. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har aldri sett det som noe problem at jeg må dra musepegeren ned over klokka om jeg lurer på hvilken dag og dato det er. Den dagen jeg må gjøre det mer enn et par ganger i uka vil jeg bli bekymret over egen almenntilstand. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tenker at man sjekker da ikke hvilken dato det er mer enn en gang om dagen, og da synes jeg ikke det er noe problem å dra ned musepekeren i 2 sekunder - ihvertfall bedre enn å ha et program kjørende som tar ressurser hele dagen... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 pmarius: også et nyttig tips, men for meg funker det ikke å sløse med så mye skrivebordsplass.. Du spurte hvordan du fikk dato i systemtray uten å bruke 3.partsprogram. Og da er det den eneste måten Lenke til kommentar
evero* Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 ikke noe i veien med forslagene, det er mer bruken min som er litt sær. grunnen er en senebetennelse, så må unngå å bruke musen mest mulig. takk for innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå