Gå til innhold

vise dato i system tray

Anbefalte innlegg

noen som vet en enkel løsning for å vise dato i systemtray (altså ved siden av klokka) i vista?

kan ikke skjønne at dette ikke er en innebygget funksjon?

nærmeste jeg kommer på nå må være å installere rainlendar, men vil helst slippe å bruke 3. partsprogrammer som tar ekstra ressurser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg husker ikke helt hvordan det var da jeg kjører Windows 2000 som standard OS og kjører ikk Vista selv, men i Windows XP tror jeg det er slik at hvis du drar opp den systemtray baren så får du dato. Skal tro om det samme går i Windows Vista. Har ikke mulighet til sjekke om det faktisk stemmer. Det er bare noe jeg tipper.

Lenke til kommentar
noen som vet en enkel løsning for å vise dato i systemtray (altså ved siden av klokka) i vista?

kan ikke skjønne at dette ikke er en innebygget funksjon?

nærmeste jeg kommer på nå må være å installere rainlendar, men vil helst slippe å bruke 3. partsprogrammer som tar ekstra ressurser..

Hvis du dobler størrelsen på oppgavelinjen så får du både dagen og datoen.

Lenke til kommentar

wil: det stemmer at du får dato når holder musen over klokkeslett i vista også, men jeg ønsker å være enda mer "effektiv"

pmarius: også et nyttig tips, men for meg funker det ikke å sløse med så mye skrivebordsplass..

takk for tips uansett! det virker som at det blir rainlendar inntil videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...