orjan_boe Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg lurer på om det er noen på forumet, som har Bluecom Adsl uten router og har delt internetten med switch, slik at flere maskiner kommer på nett. Hvordan har dere fått det til? Jeg får det ikke til å fungere selv? Har selv et modem(Alcatel) levert av Bluecom + en Unex switch 8-port Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Bluecom leverer opptil 2 eller 3 offiselle IP'er, så da skal det bare være å plugge ADSL-modemet inn i switchen og sette maskinene dine til å motta IP og DNS fra DHCP. Dette funker altså ikke for deg? Lenke til kommentar
orjan_boe Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg har satt pcene til å motta ip og dns automatisk, men d funker som sagt ikke. Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hadde samme problem selv, og handla Bluecom sin egen switch (Hos Bluecom) koster jo 50 mere i mnd åsså, men det funker så bra at det er verdt det... bare å plugge inn inntill 4 maskiner uten noe oppsett som helse, gjelder uansett hv jeg plugger inn, bare maskina har en standard LAN mulighet uten firewall. Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Tror Bluecom har et parr triks der, for prøvde en routerswitvh selv, men den klarte ikke å holde flere maskiner inne på linja samtidig mere enn 2-3min. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Har hørt (har telenor selv...) at noen her på forumet klarte det på et lan med bluecom eller ngt ved å koble modemet til enten første eller siste port på switchen. Prøv det, og kom med en løsning for guds skyld må bare vite hva som hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå