Black Star Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ang. 16:9-bilder, er det ikke mange som bestiller, det er fortrinnsvis APS-film-brukere som skal ha en del i 10x18 (APS-H). Noen synes tydeligvis det er stor stas (eller er veldig distré), for det hender vi har hele filmer i APS-H...APS-H er faktisk eneste formatet som utnytter APS-negativet fullt ut. Så det er mange som liker slike halvpanorama. Men vi har hatt tilfeller der kunder har levert inn en hel APS film i APS-P format (10x25 tror jeg). Duplo print av 40 bilders film for eksempel. Blir tung konvolutt å hente for den kunden ja APS-P blir jo skikkelig dårlig også, da man kun bruker et utsnitt av negativet, og blåser det kraftig opp. EDIT: Misunner dere litt muligheten dere har til to papirmagasiner samtidig. Vi hadde det før, men på den nye maskinen er det tilleggsutstyr. Endret 4. november 2007 av Super8 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 EDIT: Misunner dere litt muligheten dere har til to papirmagasiner samtidig. Vi hadde det før, men på den nye maskinen er det tilleggsutstyr.Det er veldig kjekt ja, skulle gjerne hatt enda flere papirmagasiner for min del. Men da blir vel "minilab" et vagt begrep, tenker jeg :o) Sjefen har snakket om å skaffe ny, usikker på om det blir med flere magasiner da. Men det ville ikke forundre meg, siden vi i dag har lagt opp til å bruke forskjellig papir på 10x13 og 10x15... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Sjefen har snakket om å skaffe ny, usikker på om det blir med flere magasiner da. Men det ville ikke forundre meg, siden vi i dag har lagt opp til å bruke forskjellig papir på 10x13 og 10x15...Skulle hatt en maskin med 5-6 forskjellige magasin. Da kunne man hatt 10-30cm og skiftet mellom alle de forskjellige med et museklikk Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Sjefen har snakket om å skaffe ny, usikker på om det blir med flere magasiner da. Men det ville ikke forundre meg, siden vi i dag har lagt opp til å bruke forskjellig papir på 10x13 og 10x15...Skulle hatt en maskin med 5-6 forskjellige magasin. Da kunne man hatt 10-30cm og skiftet mellom alle de forskjellige med et museklikk Eller knapt nok det, vi har auto-funksjon på 10 og 15-cm magasinene, så de velger automatisk riktig når de magasinene står i. Fungerer dessverre ikke med andre papirbredder, da må vi velge manuelt. Tviler på at det er noen stor sak å implementere dog, dersom man har 6 magasiner (10, 13, 15, 20, 25 og 30 hadde vært snacks ;o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå