jimjames Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Trenger et nytt objektiv til mitt Eos350. Vet ikke om jeg må ha vidvinkel eller zoom linse. Tar litt landskapsbilder og ellers ganske all around. Objektivet skal være fra Canon og ikke koste mer enn 4000. Gjerne mellom 2-4000 kr. Også trenger jeg en grei og rimelig blitz fra Canon. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Zoom betyr at objektivet har variabel brennvidde. Vidvinkel betyr at linsa gir et videre perspektiv( bredere synsvinkel) enn det blotte øyet. Derfor er det å si enten zoom eller vidvinkel ganske feil. Det som anbefalles i første omgang er en standardzoom, dvs, en zoom som går fra moderat vidvinkel til moderat tele. I den prisklassen du nevner, har ikke Canon noen objektiver av høy kvalitet, hverken optisk, mekanisk eller mtp byggekvalitet. Det beste alternativet er Tamron 17-50f/2,8 til rundt 3500 kroner. Optisk er den på linje med canon 17-55 IS( som koster 8500 kroner). Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sigma 18-50mm f2.8 EX DC er også et godt allroundvalg! Kjøpte dette med mitt 350D for to år siden. Siden den gang har jeg lagt til en billig Sigma 70-300mm jeg aldri bruker, en Canon 100mm f2.8 macro som jeg er veldig fornøyd med og nå senest en SIgma 10-22mm i våres. 18-50mm er fremdeles det objektivet jeg bruker aller mest. Veldig allsidig og har god kvalitet. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er fullt mulig å si hva du kan bruke penger på men ikke hva du bør bruke penger på. Først og fremst må du finne ut hva det er som gjør at du trenger et nytt objektiv. Hva mangler med det objektivet du har? Hva ønsker du deg mer av? Det er tusen liknende tråder i denne forumdelen fra før av. Finn ut hva du er ute etter og les litt i gamle tråder, det er nok av tips å hente der. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har du tenkt å få råd til både objektiv og blitz til mellom to og fire tusen totalt, eller kommer blitsen utenom? Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Blitsen er utenom. Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC er et objektiv du ikke vil angre på. Det koster ikke så mye; det sprenger ikke budsjettet ditt. Prøv det ut! Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC er et objektiv du ikke vil angre på. Det koster ikke så mye; det sprenger ikke budsjettet ditt. Prøv det ut! Skriver gjerne under på at Sigma 18-50 er et godt valg. Det er også Tamron 17-50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå