j_j Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Begge ligger på ca 3000,- men vet ikke hvilken jeg skal gå for. Vet at HC90 har 3CCD men det er mange som klager over motorstøy på denne modellen. Er HC48 bedre? evt. vil jeg merke stor forskjell hvis jeg går for HC96? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du er feilinformert når det gjelder DCR HC90, det er ikke et 3 CCD-kamera. Lenke til kommentar
j_j Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du er feilinformert når det gjelder DCR HC90, det er ikke et 3 CCD-kamera. Takk, blandet 3 Megapiksler med 3CCD. Spørsmålet gjelder fortsatt, hvilken er bedre? Var ikke det slik at mer oppløsning på sensoren betyr mer støy spes. i mørke omgivelser? fordi det er 0.9 Megapiksler på HC48 mens det er 3 Megapiksler (2.05 for video) på HC90. Så var det 25X opt. zoom på HC48 og 10X på HC90. Eller om man skal bare droppe begge og gå for HC96 som er en ny versjon av HC90. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Går du opp en tusenlapp, så får du et kamera med 3CCD (Panasonic NV-GS230). 3CCD er overlegent 1CCD på fargegjengivelse (sterkere og mer riktige farger... 1CCD ser direkte blasst, grått og kjedelig ut til sammenligning). Lenke til kommentar
j_j Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Går du opp en tusenlapp, så får du et kamera med 3CCD (Panasonic NV-GS230). 3CCD er overlegent 1CCD på fargegjengivelse (sterkere og mer riktige farger... 1CCD ser direkte blasst, grått og kjedelig ut til sammenligning). Vel jeg gikk for HC48, bra bildekvalitet men det første jeg la merke til var motorstøy dessverre . Dukker opp med engang man tar opp eller avspiller. Har alltid hatt Sony og har alltid vært fornøyd, min siste var TRV28. Synd at de sliter med motorstøy på de nye modellene sine. Man kan faktisk høre det avspilt via TV-en. Kanskje jeg skal bytte . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå