legofred Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 PC-en min er helt svart ved oppstart. Har prøvd diverse. Spørsmålet er om PC kan boote uten installert RAM? og har det noe å si om system-disk koblet til? Feilen er enten CPU, HK, skjermkort, RAM eller harddisk. Dersom svaret på mitt første spørsmål er ja, ligger heller ikke feilen i harddisk eller RAM. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 HD trengs ikke RAM trengs og, ikke dobbelpost er du snill -Stigma Lenke til kommentar
legofred Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 OK, mange takk. Merket ikke at jeg dobbelpostet.... Lenke til kommentar
legofred Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 prøvde å bytte ut skjermkort (AGP) med et gammelt jeg har liggende, men det er PCI, og 4mb. Ikke noe liv etter det heller. Er det sannsynlig at PC skjønner noe av dette kortet ved oppstart, eller er PCI-e/ AGP/PCI normalt et valg man må sette i bios? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 du skal få bilde uansett, jeg har aldri sett et kort som MÅTTE ha det satt i BIOS for å funke.. -Stigma Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Problemet er neppe disken. Skjer det noe når du starter opp? Vifter som går elns... Lenke til kommentar
legofred Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) så da ligger mest sannsynlig feilen i HK/RAM eller CPU. Før PC døde helt, hadde jeg dette problemet... Fikk jo enkelte "feil" rapportert i Memtest, men aner ikke om disse er til å stole på. Resultatene ble litt forskjellige for hver test. På nettsiden til programmet sies det at dersom programmet rapporterer feil, så ER det feil på minnet. Syns samtidig at det er usannsynlig at jeg plutselig har fått feil på 4 brikker (4x512mb). Noe mer jeg bør prøve for å finne feilen, før jeg klikker på "Bestill"-knappen? Problemet er neppe disken. Skjer det noe når du starter opp? Vifter som går elns... Ja, PSU og harddisker starter opp + vifte i kabinett (som jeg nå har koblet i fra) Skjermene får ikke signal. Har prøvd to forskjellige PSU, og kan prøve en tredje når jeg får en kabel jeg mangler til den. Endret 21. oktober 2007 av legofred Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Du må resette cmos. Ta ut batteri eller les manual. Når du kommer inn i bios sett riktig spenning til minnet. Memtest86+ 1.70 Kan ikke ha 1 feil. For lite spenning får du ofte feil i test5. Endret 22. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå