iNeo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Jeg har det problemet at jeg lånte bort DVD-brenneren min, og vill ha installert Fedora 8. Går det ann å gjøre det via Windows? Forklar gjerne hvis det går! Mvh Neo. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Debian kan dette. Fedora kan ikke; ennå. Enkelt og greit; med mindre no' har forandret seg den siste tiden. EDIT: Kom på noe i farta. Hvis du ikke har brenner; Hva med UNetbootin? Du har vel nettverk? http://www.howtoforge.com/unetbootin_windows_ubuntu_fedora Endret 21. oktober 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva med Ubuntu, er det mulig? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Man kan installere ubuntu fra windows ved å bruke Wubi Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ubuntu 7.10 i386 Desktop LiveCDen har med wubi-cdboot.exe som i teorien burde "la deg isntallere fra windows" (starte installasjonen og slippe å tenke på bootrekkefølge osv), men man trenger vel fortsatt en cd å ha dataene på. Eventuelt få iso'et inn på en minnepinne av et slag. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hva med å mounte iso-filen med Daemon Tools? Ønsker å innstallere Ubuntu på en maskin uten fungerende fysisk cd/dvd-rom. Endret 21. oktober 2007 av Atald Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 har aldri prøvd dette selv, men det skal være mulig å installere fra en minnepinne. Ligger noen tråder om det rundt her på forumet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Gentoo kan installeres fra minnepinne om jeg ikke husker feil. http://www.pendrivelinux.com er en fin side for linux og usb-stikker. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Som sagt: Bruk UNetbootin. Wubi lager ikke ekte partisjoner. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det finnes noen fine guider på nettet på hvordan du innstallerer fra en minnepinne og gjør denne boot-bar. Har selv prøv dette og det funker helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå