C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hoppsasann! I mitt evigvarende riisørtsj (research) for et Stort Prosjekt har jeg kommet til det stadiet at jeg må ha et kretskort eller 2. Jeg har lett etter tilforlaterlige steder å kjøpe det fra, og nå har jeg snubla over ABL Sircuits, som ser ganske seriøst ut. Er det noe å satse på? Det er et ganske enkelt kort til en DIY-forsterker. Ikke noe alvorlige saker. Og forresten, en ting til. Jeg så i "enquire online"-tingen at de skal vite om jeg vil ha "component ident" eller ikke. Hva er det for noe rart? Er det noe jeg vil ha? Når vi er inne på det: "material thickness", er det tykkelsen på kortet? Dessuten, hva menes med "outline"? Her kan man velge mellom "routed out loose", "routed in panel" og "scored panel" - hva skal dette bety for noe? -G.G. Endret 21. oktober 2007 av G.G. Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Aldri hørt om dem. Men det ser vel ut som de er mer for proff brukere enn hobby brukere. www.pcb-pool.com har jeg selv erfaring med å de fungerer meget bra, de tar filer fra flere CAD programmer slik at man slipper å drive med gerber filer å slikt. I Norge har vi jo www.elprint.no som er relativt gode, jeg bruker dem alltid på jobb, men det går sikkert fint for privat personer. Bare man må sette seg inn i deres macaos programm. Outline er formen på kortet, eller rett og slett der kortet sages. I produksjon benyttes vanligvis panel med flere kort på samme plate, som enkelt kan kuttes (et lite snitt mellom kortene). Eller man kan ha kort med litt litt uvanlig for å da må de klippes fra hverandre. For en hobby bruker er jo alternativet "routed out loose" absoulutt beste valget. Component ID, er jo et ord jeg ikke så ofte har sett brukt, mest vanlig er vel bare silk screen. Men det betyr jo bare om komponent nummer/plassering skal vises på kortet. Normalt hvit skrift som sier R1 R2 osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå