ivemaole Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei. jeg har en subaru legacy GL -95 modell som har gått ca 150000 nå. Men i det siste synes jeg at den har begynt å bruke mer bensin når jeg kjører.. jeg er ikke så teknisk anlagt når det gjelder bil, men kan det mest grunnleggende. Men derfor håpet jeg at dere innpå her kunne hjelpe meg. Er det noe jeg kan sjekke eller noenting som jeg kan kontrollere eller om dere veit hva som er feil, hvis noe er feil takker for alle svar Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Lenge siden du har bytta luftfilter/plugger på den? Lenke til kommentar
ivemaole Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 luftfilter ble bytta på forrige service som vvar i starten av sommerferien.. Hvor ofte bør det byttes? Plugger er ikke bytta, det bør vel gjøres da Lenke til kommentar
haada Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Bensinlekasje. Bensintank/ røri gammel biler ruster som fører til lekasje Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sjekka lambda sonden? Den fikk forbruket på primeraen min opp en god del... Lenke til kommentar
ivemaole Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 må jeg innom verksted for å få sjekka lambda sonden eller er det noe jeg kan gjøre selv? og plugger, kan jeg få tak i det på bensinstasjon? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 må jeg innom verksted for å få sjekka lambda sonden eller er det noe jeg kan gjøre selv? og plugger, kan jeg få tak i det på bensinstasjon? Plugger er nok best å skaffe hos noen du vet kan bil. Får du feil plugger kan forbruket gå ytterligere opp og bilen kan gå dårligere.Har du sjekket hvor mye mer den bruker? Sjekket dekk-trykk. Kanskje byttet til dekk med mer rullemotstand. På bensinstasjonen får du stort sett bare pølser og tilbehør. De kutter vel snart ut bensin og har Diverse kalde og varme drikker på pumpene i steden Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Lambda sonden må du ta og måle når bilen er kald. Spenningsmåling, enten er det 0V eller 12V når den starter og etter noen minutter skal den begynne å regulere så vidt meg bekjent! (Var noe sånt lambdasonden virket på primeraen) Please correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå