Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop (kr 4-7000,-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til ditt bruk og din prisklasse ville eg gått for en Lenovo Thinkpad R60e http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49643 til 5500 kr.

Dette skal være en solid og støysvak maskin som er lagt for å vare en stund og tåler generelt sett litt røffere behandling enn andre maskiner, spesielt i denne prisklassen.

Om du har behov for det er det mulig å bytte til større harddisk og mer minne (fra 2x512Mb til 2x1GB) uten store ekstrakostnader, men tror ikke du har behov for det til ditt bruk. Om det begynner å minke på ledig plass på harddisken ville eg heller kjøpt en ekstern harddisk som du kan lagre diverese data, bilder, filmer osv på.

Ellers har normalt elprice et par bra utstyrte Acer maskiner til salgs for 6-7000 kr.

Her får du nok mer for pengene når en tenker på hastighet og ekstra funksjoner og ytelse, men risikerer også mer problemer med at maskinen støyer, blir fort varm og andre problemer.

Om maskinen ikke skal brukes til spill og andre tunge ting ville eg helt klart gått for en Lenovo Thinkpad. Kjøpte selv en av de billigmodellene et par år tilbake og den fungerer fortsatt utmerket (er for tiden blitt "arvet" av yngre søster som bruker den på skolen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...